Gå til innhold
Stinekart

Jaktbukse liten dame

Det er 792 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med å finne en jaktbukse som er liten nok.. Jeg har prøvd norrøna finnskogen i minste str til dame, og drukner... Endte med en dovrefjell dress til jr (str 14 på bukse ) og den passer. Men... Det er det klammeste herket jeg noen gang har brukt :shock: ! I tillegg blir jeg rett og slett blaut i regnvær. Samboer har finnskogen, og holder seg tørr støtt..

Gode anbefalinger, noen? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 792 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Juni
      Hei, 
      Jeg er en ung dame på utkikk etter en god bukse jeg kan bruke til korte og lange turer på randonee i vinter. Jeg har tenkt meg at en skallbukse hadde vært praktisk, men er usikker på hvilket merke og modell jeg skal gå for. Jeg har lyst på en bukse med kvalitet, men jeg er student så den kan ikke koste skjorta. Finnes det noen greie folk som har noe tips eller råd?
    • Av ssii.ss
      Hei!
      Eg er på jakt etter ny sovepose. Har ein gammal helsport Oppdal som er på tide å bytte ut. Har ikkje vore optimalt lagra, og har ofte vore kald i den. 
      Eg er ei dame på 170 cm. Har ein Mammut Tyin MTI vinter til vinterbruk (som kanskje er litt for lang, kor lang bør den eigentleg vere? Min er 200cm.. Men det var ikkje spørsmålet)
      Eg er på jakt etter ein tresesongspose, som ikkje kostar veldig mykje. Til no har eg sett på 
      Skjult lenke - logg inn for å se den 185 cm
      Skjult lenke - logg inn for å se den 185 cm
      Med rabatten på fjellsport kjem desse ned til 1500 noko som eg synes er ein grei pris å betale. Posen skal brukast i telt/friluft/hengekøye. Er ikkje ute når det pøsregnar, og har ikkje hatt så mange overnattingsdøgn ute no. Vil gjerne ha fleire, men pga ein kald pose så har dette uteblitt. I fjor gjekk eg til innkjøp av bamse extreme liggeunderlag og eit Exped Synmat UL 9 M. Eg har òg lakenpose i silke og regntrekk. 

Håpar nokon har tips eller råd til sovepose til meg 
    • Av ahh777
      Jeg planlegger å kjøpe Mammut Tyin MTI Vinter - sovepose til mine to ungdommer. Noen som har erfaringer med den posen? Sønnen er 15 og dattera 17. Sønnen er allerede litt lengre enn søstera, men blir nok ikke lengre enn pappaen som er 180 cm. Jeg har selv 200 cm sovepose (samme merke, men 5-season) og tror det er lurt å kjøpe samme lengde på 200 til sønnen. Mora er 163 høy og dattera ca 160-162 nå når hun nettopp har fylt 17. Bør jeg gå for 180 cm til dattera som er «normalt» tynn/slank. Hva tror dere basert på egen erfaring og sunn fornuft og fakta over? Fordelen med 180 er jo også at den er lettere og jeg tror hun har god nok plass i den. Hun vokser vel heller ikke (mye) mer i høyden nå ☺
    • Av Maja Tjosaas
      Hei! Skal på en ukestur til Svalbard i begynnelsen av august. Spørsmålet mitt er om noen har tips til sovepose som passer. Var på samme tur i fjor, men da med en Helsport Alta Lady som ble i største laget både når det gjelder lengde og pakkvolum. 
      Usikker på om dun eller syntet blir valget. Den må iallefall pakke lite og være kort, da jeg bare er 160 lang, og det lett blir kaldt i fotenden. 
      Har sett litt på disse .Skjult lenke - logg inn for å se den  Skjult lenke - logg inn for å se den , men usikker på om temp.lim. er litt for høy (fryser lett).
    • Av -Tine
      Hei

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha en ospray sirrus sekk.. Men det er litt vanskelig og bestemme seg for 36 L eller 26 L. 
      Jeg er ingen erfaren fjellvandrer men har en sekk på 20 L og den synes jeg blir for liten. I første omgang blir det dagsturer på mellom 5-8 timer hvor jeg må ha med mat og drikke samt noe ekstra klær i tilfelle været skulle skifte. 
      Holder en 26 L til dette? Eller burde jeg kjøpe en 36 L (må jo ikke stappe den helt full) ? En 36 L vil jeg vel kunne bruke på en helge tur også kanskje? Så da lønner det seg kanskje og kjøpe en litt større så slipper jeg og ha 2.. Hmm... 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.