Gå til innhold
  • Bli medlem

Setesdal Vesthei og Bossbu


Bjarne H.S.

Anbefalte innlegg

Ligger med beina høyt og ryggen i stabilt sideleie i disse dager. Gjør vondt alle steder, men forbigående regner jeg med. Regner med at alle lemmer og kroppslige utfordringer er klar for dyst neste helg.

Jeg vil besøke nye områder og setter derfor trolig kursen til Setesdalen og Valle neste helg. Har sett flotte bilder av fjell, vann og fisk fra området rundt Bossbu turisthytte. Ser for meg en ukes tid (kanskje litt lenger også) i området før kursen legges mot Sørlandet og makrellmiddager på hytteterrassen der.

Er det noen FF'ere som har vært der i år og som kan skryte uhemmet av området og si at det er nettopp dit jeg bør dra på slutten av sommeren? :)

Jeg lover fyldig rapport på bloggen min blir det tur dit.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper kroppen din spiller på lag, Bjarne.  Området rundt Bossbu er et eventyr.  Flotteste dagstur jeg noen gang har hatt var med utgangspunkt i Bossbu: fulgte løypa mot Kringlevatn et lite stykke, tok deretter av mot Hesteleitet og tok litt høydemeter der opp mot ryggen på Rjuven.  Fulgte ryggen til Skammevarden og videre ut "ryggen" mot løypa til 1333 og Heimre Skammestigen og rødløypa tilbake til Bossbu. Alvorlig flott! Greit med god sikt og ikke altfor mye vind oppi der, men sånn er det jo høyt oppe ;)

 

På ønskelista står Snorrevadi og Urdalsknuten- He-He

 

Det var kanskje fisketips du aller helst ville ha?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur til området rundt Bossbu er absolutt å anbefale. Skal oppover dit om et par uker selv. Tror det er enkelte vann med god fisk, men er ikke helt kjent med dette. Mener å huske at det er bra fisk i vannene ved Augunstjørn, på veien mot Svartenut. Men det er 3-4 år siden jeg fisket der. Ellers er det en del småfisk i vannene i Setesdalsheiene.  Vet ikke hvordan fisket er innover mot Rjuven. Fiskekort kjøper du på vafa.no 

Uansett er dette et fantastisk fjellterreng rundt Bossbu, selve indrefileten for oss sørlendinger. Parkerer du på Berg er det ca. 5 timer til Bossbu. En god del stigning første halvdel, men tar du det med ro i bakkene går det greit.

God tur og takk for flott blogg, den følger jeg stadig vekk. Har også planer om en tur i Etnefjellene når tiden strekker til. Har vært en snartur på Blomstølen for et par år siden, men drømmer om å utforske mer av Etnefjellene. Virker spennende og flott.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.