Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjulte fine badeperler i Trondheimsomårdet


Mizzy

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk:)

Lyst å stikke av for helga og lurer på om det er noen som har en plass å anbefale som er egnet til bading og solslikking? :whistle:

Tenker da ha med lavvo, mat og kanskje fiskeutstyr, så bør være en plass man kan kjøre til, helst ikke gå så langt om det lar seg gjøre.

Og ikke for mye folk;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
Den 22. juli 2016 at 16.28, Mizzy skrev:

Joda.. Der kom regnet og torden :shock: Typisk når det er helg:blink:

Det er værets iboende faenskap det. Hadde tre single uker satt av til forhåpentligvis tur i fjor sommer. Det ble regn, tåke, vind og faenskap alle de tre ukene. ergo, ingen tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Øyangen i Lensvik. Var der for første gang i sommer. Et stort vann med øyer kriker og kroker, noen hytter, men god plass og lite folk. Vi var der på en godværsdag og så 3 kanoer. Fant oss en rolig odde, masse blåbær, badetemp 19 grader, flotte forhold for barna. Og ørretvann. Håper du tar turen en annen dag!

Grisebillig kanoleie her btw, 100 kr døgnet (leier via kommunen).Et godt utgangspunkt for forumtreff :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 31.7.2016 den 22.49, Imp skrev:

Jeg kan anbefale Øyangen i Lensvik. Var der for første gang i sommer. Et stort vann med øyer kriker og kroker, noen hytter, men god plass og lite folk. Vi var der på en godværsdag og så 3 kanoer. Fant oss en rolig odde, masse blåbær, badetemp 19 grader, flotte forhold for barna. Og ørretvann. Håper du tar turen en annen dag!

Grisebillig kanoleie her btw, 100 kr døgnet (leier via kommunen).Et godt utgangspunkt for forumtreff :)

Så treg som jeg er med å svare, så er sommern her før man vet ordet av det. Men hvor er det billig kanoleie? :)

Skal sjekke ut plassene dere nevner i tråden, men det blir til sommeren. Nå står påsken klar for tur til sognefjellet. Jeg grugleder meg litt, merker jeg. Men det skal bli fint å finne påskefjellet😐🐤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2016 den 15.43, Mizzy skrev:

Hei godtfolk:)

Lyst å stikke av for helga og lurer på om det er noen som har en plass å anbefale som er egnet til bading og solslikking? :whistle:

Tenker da ha med lavvo, mat og kanskje fiskeutstyr, så bør være en plass man kan kjøre til, helst ikke gå så langt om det lar seg gjøre.

Og ikke for mye folk;)

 

Til din beskrivelse så kan jeg anbefale Jærstrendene. Ca. 70 km med sandstrand ala syden, fiskemuligheter i elvene som renner ut her, men de er lakseelver og fredet på denne årstiden. Mellom de forskjellige strendene er det i nord, svaberg med alle typer kystfisk, og lenger sør, rullesteinsområder med brukbart sjøørretfiske. Det er mulig å telte en del steder og de fleste områdene kommer du til med bil. Men det er bare et lite problem: Badetemperaturen nå ligger vel på ca. 4 - 6 grader, det blåser en konstant kuling fra vest og i helgene er det en del folk som går tur langs sjøen og en del surfere og kitere som holder til noen steder. Men om sommeren når lufttemperaturen kryper opp mot 15 tallet, vannet kan bli utrolige 8 - 10 grader og kulingen avtar til frisk bris så er dette et paradis for vikingene her vest.

Borestranda_sommer_12_06.jpg.c6dfca35ea190aec9a01f09e02b9ea2f.jpgboraunenMorene.jpg.66d9c46e572d8d9d1dfb954089b36d8d.jpg41-gode-steder-aa-surfe-i-Norge_ordinary_1000.jpg.0b2b1bf50f01b077f36043168cf4bb57.jpgstandard_Borestranda__2__1000px.jpg.f43ffe62f3a0f5b3845f79d1fc969971.jpg2d9152df5c8a1b16d0ed82d515719f80.jpg.d85c9371c29b6858c08f594d6af1f6c3.jpg

 

 

 

 

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mizzy skrev:

Nydelig plass da:) Men vi har Stokkøya som ligner. Var veldig fint der også, likevel for mye folk til at man får den roen man søker etter;)

du skal ikke gå mange meterne bort fra Strandbaren før det er folketomt ut på der heller. Men, man er jo ikke i nærheten av stranda da.

Ellers så er den en idyllisk liten bukt ut på Tosøya midt mellom Hitra å Frøya, ingenmannsplass mersom. Krever dog egen båt å komme dit. Storfosna og Kråkvåg ser også fint ut. Kun kjørt rundt med båt i området og ikke vært i land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.