Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin etrex 30x


jobjor

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått en Garmin etrex 30x i gave, for bruk til normale fotturer og toppturer i Jotunheimen. Spørsmål 1: Er dette en godt egnet gps til dette formålet? Fant raskt ut at de medfølgende kartene ikke duger. Hadde da valget mellom Topo II fra frikart eller kjøpekart fra Garmin. Valgte det første ut fra pris, og også fordi jeg var usikker på om jeg ville få nytte av de avanserte kjøpekartene på den forholdsvis enkle GPS'en. Spørsmål 2: Er dette et fornuftig resonnement, eller burde jeg valgt annerledes? Det var ikke plass til det nye kartet på GPS'en, og jeg gikk til anskaffelse av et micro SD minnekort. Lastet deretter ned filen gmapsupp.img fra frikart.no og la inn på minnekortet. Men så oppstod problemet: Når jeg skal aktivere det nye kartet under Oppsett/kart, så får jeg ikke dette opp som noe valg. Det er kun de pre-installerte kartene som vises, og som jeg får lov til å deaktivere/aktivere. Når jeg går inn på Basecamp, kan jeg heller ikke finne kartet som jeg har lagt inn. Men når jeg går inn på minnekortet gjennom PC'en, så ligger vitterlig filen på ca. 1 GB der. Spørsmål 3: Noen  som har vært borti lignende, som har noen ide om hva jeg skal gjøre for å få det til å funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kartet må legges inn i en mappe kalt Garmin på minnebrikken. Pass på at du ikke overskriver eventuelt andre kartfiler med samme navn på brikken, gmapsupp.img er nemlig et veldig vanlig navn på kartfiler i Garminsystemet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.