Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund på Besseggen, erfaringer?


Ida Lovise

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å gå med hund over Besseggen? 

Jeg skal gå over Besseggen til uka og på det tidspunktet har jeg hund jeg passer, men er veldig usikker på om turen egner seg med hund. 

Er en blanding av Husky og Pointer, og ikke større enn drøye 20kg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde gå veldig greit om hunden ikke er "døv" og kan gå bak når det går nedover. Kjipt å bli dratt etter hunden.  Engelsksettern min gikk den for et par uker siden og vi møtte mye hunder. Hun kom seg frem overalt overalt for egen maskin:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte noen hunder når jeg gikk Besseggen, felles for de fleste var at eierne ikke helt hadde fått med seg det der om båndtvang, noe uheldig mener jeg. Det er endel tamrein i området men men .. Jeg skulle egentlig ha med to, men var sjeleglad når jeg kom dit at det ordnet seg med hundepass i siste liten. Mine er nemlig ikke noe særlig på "gå bak" og ikke trekke i båndet og det hadde vært skummelt.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går opp eggen er det ikke noe problem for en hund som er vant med å være på tur. Litt avhengig av linjevalg opp eggen må du kanskje gi litt hjelp et par punkter men ellers burde den greie seg selv. Og ned mot Gjendesheim er det greit at den ikke bruker deg som brems.

Viktigst er det heller å vurdere hvor godt du kjenner hunden og hvor god kontroll har du på den - og hvordan er den i møte med andre hunder (spes masete løshunder)?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.