Gå til innhold
  • Bli medlem

Du vet det er fellesferie når:


TomWithoutVom

Anbefalte innlegg

Du vet det er fellesferie når: du får 2makrell og 3 påhengsmotorer på stang i løpet av noen ettermiddagstimer på Kvarodden ved Kristiansand:)

Første gang stoppet vedkommende og svivelen røk.  greit nok ?

Andre gang prøvde jeg å varsle båtføreren om at han lå for langt mot land. Vedkommende ga meg tommelen opp og fortsatte rett i snøret. Mannen stoppet og fikk fridd utstyret fra propellen sin.

Tredje gang kom ei katamaranjolle med noe stor motor i masse knop og høvlet rett i snøret som løp ut i rekordfart og røk i knuten mot backinglina.

 

Ikke verst fangst, det!  Passet greit med de to makrellene.  Det var alt som manglet for å få til en fellesmiddag med familien.  

Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur:)

 

Noen andre tegn på at det er fellesferie ??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja kan vel bidra litt, men det har ikke noe med fisking å gjøre.

Men du vet det er fellesferie når naboen har dratt i gang grillfest i hagen med utendørs musikk og er så evneveik at han ikke forstår at det faktisk er noen som begynner på jobb klokken 0700 i morgen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To sikre teikn;

1. Haugane av kjekspapir og compeed-avfall veks på dei mest populære toppane. Berre å knytte bossposen i hoftebeltet om ein sku våge seg i nærleiken. 

2. Historiene om overmodige moskusturistar aukar i omfang i media. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Blaser skrev:

Når du planlegger topp tur i Kroatia :-)

Noen som vet om en fin tur?? 

 

Jeg drar til Kroatia om ca.en uke og håpet på at det ville være en grei plass et sted hvor jeg kunne nyte min pils i fred og ro mens kona og barna var på stranda, men kanskje en topptur hadde vert tingen?

Det må vel finnes noe på nettet et sted.

http://www.lonelyplanet.com/croatia/activities/hiking-trekking

http://www.wikiloc.com/trails/hiking/croatia 

 

Ellers er det et tegn på at det er sommer når fiskerne på kaien nedenfor huset vårt ikke lenger bare er vietnamesere og polakker. Var nede i går kveld og trakk opp ti makreller. Norske fiskere var faktisk i flertall, og nå blir det makrellmiddag. Mangler bare rabarbrasuppe så er sommermiddagen perfekt.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fellesferie når man har gått et stykke for å komme til et lite gromtjern på fjellet - sjekket været og greier - og der er det selvsagt noen fra før :@ Hyggelig å møte folk i fjellet, men ikke akkurat der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Travelsquid skrev:

Når det er tomt på kontoret og heller vil bruke tiden på ut.no kartet for å planlegge neste tur. 

Ja. Og du vet det er fellesferie når båtene som aldri ellers er ute på havet - faktisk er ute. Blankt hav og temperaturer over 20° - kombinert med fellesferien må til, før de tør slippe fortøyningene.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Ja. Og du vet det er fellesferie når båtene som aldri ellers er ute på havet - faktisk er ute. Blankt hav og temperaturer over 20° - kombinert med fellesferien må til, før de tør slippe fortøyningene.

 

Og når klokka har bikka fire på ettermiddagen har de gjerne fått drukket seg til mot nok til å gi full gass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/22/2016 at 14.08, Lompa skrev:

Og når klokka har bikka fire på ettermiddagen har de gjerne fått drukket seg til mot nok til å gi full gass...

Lurer på om det kunne være vedkommende som kjørte over disse to kajakkpadlerne!?

http://www.aftenposten.no/osloby/Fikk-kajakken-delt-i-to-av-motorbat-600726b.html

 

Capture.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når E16 stenger. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/E16-i-Gudvangen-sperret-av-kampesteiner-3636319.html

Jeg må legge om ruten mellom Bergen og Trøndelag i morgen, stengt ved Gudvangen, på samme vis som da jeg skulle reise fra Trøndelag til Bergen etter ferien i fjor. Da ble det Strynefjell, og for variasjonens del får det vel bli Hardangervidden til Fagernes og nordover derfra i år. Kanskje like greit at den gamle vanen med å ta Tindevegen blir utfordret :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, nesning skrev:

Når du befinner deg i en matbutikk i Hallingdal som ligger ca. 160 m.o.h  og hører folk snakker i telefonen:" ...jeg er allerede på fjellet." 

Haha. Det der har jeg lagt merke til også. Særlig komisk med bilder av tett granskog og setningen "Flott på fjellet i dag" :P

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, nesning skrev:

Når du befinner deg i en matbutikk i Hallingdal som ligger ca. 160 m.o.h  og hører folk snakker i telefonen:" ...jeg er allerede på fjellet." 

Jeg kunne sikkert ha sagt akkurat det der til enkelte venninner i byen ;) for dem er alt utenfor sivilisasjonen i Oslo fjell eller bondeland :P men jeg har i det minste gjørmete føtter og bålstinkende klær på meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 at 20.33, Blaser skrev:

Når du planlegger topp tur i Kroatia :-)

Noen som vet om en fin tur?? 

 

Nå er jeg i Kroatia, ca. midt på det området som kalles Kroatias reviera. Det er en smal stripe land mellom sjøen og en enorm fjellkjede med topper som strekker seg over 1000 meter over havet. En av toppene skal være den nest høyeste toppen i landet, men med de temperaturene som det er her nå så frister det ikke å begynne å streve seg opp de bratte fjellsidene. Faren for overoppheting er stor nok her nede ved sjøen. Her er det også ølservering over alt. Jeg tror ikke det er så mye av den sorten oppe i de bratte fjellsidene.

Makarska2.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.