Gå til innhold
TomWithoutVom

Du vet det er fellesferie når:

Det er 717 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Du vet det er fellesferie når: du får 2makrell og 3 påhengsmotorer på stang i løpet av noen ettermiddagstimer på Kvarodden ved Kristiansand:)

Første gang stoppet vedkommende og svivelen røk.  greit nok ?

Andre gang prøvde jeg å varsle båtføreren om at han lå for langt mot land. Vedkommende ga meg tommelen opp og fortsatte rett i snøret. Mannen stoppet og fikk fridd utstyret fra propellen sin.

Tredje gang kom ei katamaranjolle med noe stor motor i masse knop og høvlet rett i snøret som løp ut i rekordfart og røk i knuten mot backinglina.

Ikke verst fangst, det!  Passet greit med de to makrellene.  Det var alt som manglet for å få til en fellesmiddag med familien.  

Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur:)

Noen andre tegn på at det er fellesferie ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja kan vel bidra litt, men det har ikke noe med fisking å gjøre.

Men du vet det er fellesferie når naboen har dratt i gang grillfest i hagen med utendørs musikk og er så evneveik at han ikke forstår at det faktisk er noen som begynner på jobb klokken 0700 i morgen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, Blaser skrev:

Når du planlegger topp tur i Kroatia :-)

Noen som vet om en fin tur?? 

Jeg drar til Kroatia om ca.en uke og håpet på at det ville være en grei plass et sted hvor jeg kunne nyte min pils i fred og ro mens kona og barna var på stranda, men kanskje en topptur hadde vert tingen?

Det må vel finnes noe på nettet et sted.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Ellers er det et tegn på at det er sommer når fiskerne på kaien nedenfor huset vårt ikke lenger bare er vietnamesere og polakker. Var nede i går kveld og trakk opp ti makreller. Norske fiskere var faktisk i flertall, og nå blir det makrellmiddag. Mangler bare rabarbrasuppe så er sommermiddagen perfekt.

Endret av REs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 19.7.2016 at 14.25, Gittiamo skrev:

Når folk leter etter Pokémons på snaufjellet :shock:

Men her hvor jeg er finnes det ingen... 

Ingen på Galdhøpiggen heller, om ikke de folka iført jeans og converse uten synlig vannflaske, niste, etc teller som pokemon da...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Travelsquid skrev:

Når det er tomt på kontoret og heller vil bruke tiden på ut.no kartet for å planlegge neste tur. 

Ja. Og du vet det er fellesferie når båtene som aldri ellers er ute på havet - faktisk er ute. Blankt hav og temperaturer over 20° - kombinert med fellesferien må til, før de tør slippe fortøyningene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
47 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Ja. Og du vet det er fellesferie når båtene som aldri ellers er ute på havet - faktisk er ute. Blankt hav og temperaturer over 20° - kombinert med fellesferien må til, før de tør slippe fortøyningene.

Og når klokka har bikka fire på ettermiddagen har de gjerne fått drukket seg til mot nok til å gi full gass...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 7/22/2016 at 14.08, Lompa skrev:

Og når klokka har bikka fire på ettermiddagen har de gjerne fått drukket seg til mot nok til å gi full gass...

Lurer på om det kunne være vedkommende som kjørte over disse to kajakkpadlerne!?

Capture.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når E16 stenger. Skjult lenke - logg inn for å se den

Jeg må legge om ruten mellom Bergen og Trøndelag i morgen, stengt ved Gudvangen, på samme vis som da jeg skulle reise fra Trøndelag til Bergen etter ferien i fjor. Da ble det Strynefjell, og for variasjonens del får det vel bli Hardangervidden til Fagernes og nordover derfra i år. Kanskje like greit at den gamle vanen med å ta Tindevegen blir utfordret :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, nesning skrev:

Når du befinner deg i en matbutikk i Hallingdal som ligger ca. 160 m.o.h  og hører folk snakker i telefonen:" ...jeg er allerede på fjellet." 

Haha. Det der har jeg lagt merke til også. Særlig komisk med bilder av tett granskog og setningen "Flott på fjellet i dag" :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, nesning skrev:

Når du befinner deg i en matbutikk i Hallingdal som ligger ca. 160 m.o.h  og hører folk snakker i telefonen:" ...jeg er allerede på fjellet." 

Jeg kunne sikkert ha sagt akkurat det der til enkelte venninner i byen ;) for dem er alt utenfor sivilisasjonen i Oslo fjell eller bondeland :P men jeg har i det minste gjørmete føtter og bålstinkende klær på meg. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 19.7.2016 at 20.33, Blaser skrev:

Når du planlegger topp tur i Kroatia :-)

Noen som vet om en fin tur?? 

Nå er jeg i Kroatia, ca. midt på det området som kalles Kroatias reviera. Det er en smal stripe land mellom sjøen og en enorm fjellkjede med topper som strekker seg over 1000 meter over havet. En av toppene skal være den nest høyeste toppen i landet, men med de temperaturene som det er her nå så frister det ikke å begynne å streve seg opp de bratte fjellsidene. Faren for overoppheting er stor nok her nede ved sjøen. Her er det også ølservering over alt. Jeg tror ikke det er så mye av den sorten oppe i de bratte fjellsidene.

Makarska2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 717 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Erik Haaland
      Langtur denne helgen fra Stavtjørn til Stavanger Turistforening sin hytte på Støle. Sol, knusktørt og mer multer enn folk på turen innover - men jeg noterte at Helseministeren hadde vært på besøk for noen dager siden, bevis godt nok på at det er god helse å gå turen. Det gikk 4,5 timer inn med en liten pause på stølen Hommi. 
      Skjult lenke - logg inn for å se den. 

Returen på Søndag gikk ned Søre Kvitladalen til STF hytta på Kvitlen (denne må dere besøke en gang!!), opp Nordre Kvitladalen til Hommi og så tilbake til Stavtjørn, totalt 35km begge dager og 10 timers trav, så det brant godt under føttene vel fremme ved bilen. Men turen tar jeg gjerne igjen!
      Skjult lenke - logg inn for å se den Fin start ved Stavtjørn  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Elva til venstre renner ned til Barbuvannet  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Vakre Hommadalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hommi  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hovlandsstølen til venstre   Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Støle  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Kjentfolk på besøk   Skjult lenke - logg inn for å se den Søra Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Reine Amazonas, bare litt mindre vann....  

Skjult lenke - logg inn for å se den STF hytta på Kvitlen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Opp Nordre Kvitladalen  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Hadvardhomtjørna på høyre side  
      Skjult lenke - logg inn for å se den Siste innspurt
    • Av Barflea
      Skal på tur til Iungsdalshytta tidlig i Juli. Er det noen som har tips om fiskemulighetene der? Jeg fisker helst med flue, men også med haspelstang.
    • Av Barflea
      Hallo. Skal i bryllup i Bergen neste helg og hadde tenkt å kombinere dette med en natt i telt og litt fisking. Kjører fra Trondheim og over Sognefjellet. Noen som har tips om en fin plass for disse aktivitetene? Jeg må i hvert fall kjøre til Sognefjell før jeg camper. Jeg fisker helst med flue, men er ikke fremmed med å kaste med slukstanga også.
    • Av Siw
      Jeg skal besøke min mor i Tønsberg til uka og hun kunne gjerne tenke seg å være med meg på et par dagers fiske/telt tur. Hun kunne også tenke seg å være i sopp område for å se om det er noe å finne nå. Problemet er at vi må kunne kjøre til telt plass da min mor er litt handicappet og jeg må da alene styre med tyngre telt utstyr. Vi kan kjøre ca et par timer fra Tønsberg. Er det noen som har gode tips om turplass ved et fiskevann?
    • Av Dutton
      God kveld! 
      Meg, min hund og vår gode venn Alex skal på fjellet 26.07 - 29.07.  Vi skal gå fra bortelid - Gaukhei - josephsbu - bortelid. Det vi lurer på er om noen vet om noen gode fiskevann i området rundt disse plassene? Er mange vann rundt områdene vi kommer til å campe og vi har alle 3 masse energi til å bevege oss litt ekstra om det betyr bra fiske. 
      Håper noen har noe å komme med, eventuelt fangst rapport med bilde ☺️ 

- Steffen 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.