Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjeåsen Gård med 9- og 5-åring?


SportySmurf

Anbefalte innlegg

Ungene og jeg får låne bobilen til foreldrene mine og jeg vurderer å kjøre noen av de nasjonale turistvegene. Vi kommer da forbi dette stedet, og det er fristende å ta en tur opp, men å kjøre bobil på de smale veiene frister ikke, ikke minst for opplevelsens skyld. Det er mye stigning og krevende terreng, så jeg er usikker på om vi kommer oss opp. Ungene er vant til turer, men ikke veldig lange, og oppover er gøy, en stund.. Guttungen fyller snart 6 og er en aktiv, men utålmodig fyr. 

Noen som har gått her og har en mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Gikk opp stien der denne uka.  Jeg oppfattet den nok ikke som veldig skummel og kunne nok tatt med mine egne barn i samme alder. Men du må nok regne minst to timer med bratt oppover. Og jeg ville vært en voksen pr barn for det er mulig å falle ned om man roter utpå kantene.    Ta med godt med vann for her kan sola stå på og man går vekk fra bekken ganske tidlig og da er det ikke mer vann før på toppen.   Vi gikk ikke ned igjen men fikk haik tilbake til parkeringen ved kraftverket.  Dette er det store muligheter for om du ikke er forseint ute på kvelden.  Å gå 2,5km helt mørk tunnel er ikke gøy uten lykt så ta med det som backup (totalt ca 5km på veien tilbake) (Det er dog skiltet at det ikke er lov å gå eller sykle på veien men tror det skal litt til før man får kjeft :P  Eller rett og slett gå stien ned igjen :)

Endret av Phaser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.