Gå til innhold
  • Bli medlem

Ifjordfjell eller Hardangervidda- Valgets kval.


Siggy Stardust

Anbefalte innlegg

Godtfolk! 

Har et luksusproblem å drøfte med dere fiskende fjellfanter. Etter at jomfruturen i Dividalenområdet er unnagjort åpner det seg muligheter for en14dagers´ solotur siste uka i aug og første i sept til henholdsvis sentrale deler av Hardangervidda, evt Ifjord/Laksfjordvidda. Kombinert vandre/fisketur.

Hardangervidda er godt kjent for meg etter mange langturer, men aldri prøvd Laksfjordvidda. Hørt mange lovord om fisket i dette området, men også endel frustrasjon over søppel, motorisert ferdsel osv. Tenker å holde meg godt utenfor de verste stiene/slepene, og ser også for meg at sein sommer/tidlig høst vil være bedre mtp mindre folk? Ellers noen som har erfaring med fiske såpass seint der oppe? Er røya supersær etter en intens sommer? Ørretfiske antar jeg vil være noe likt som Hardangervidda på den tida; stor fisk som trekker mot osen.

Ellers noen med erfaring med rundt det å oppholde seg på H.vidda som fisker/vandrer under reinsjakta? Vil også her holde meg i størst mulig grad utenfor T-stiene, men lite sugen på å komme i gnisninger med jegere.. Har sendt mail til Eidfjord fjellsture ang dette, men foreløipg ikke fått noe svar. 

Ble nesten en liten bok det her;)

S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garantert mindre folk både på Laksefjordvidda og Hardangervidda i månedsskiftet aug/sept enn i fellesferien. Du får sikkert mesteparten, sannsynligvis hele fjellet for deg sjøl da. Blir nok en veldig flott tur uansett hvilken av de plassene du drar til og fiskefangsten blir nok bra skal du se! Jeg hadde to langturer på fjellet i nord på samme tidspunkt i fjor og fikk både ørret og røye opp til 2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei:) Tenkte oss til Laksefjordvidda første uka i aug. Har du noen tips å komme med? Rutevalg? Hvordan var fisket?
Har ikke lagt opp noe rute enda, men ønsker primært lang vandring og fiske. 
Var det folksomt når du var der?

Videre erfaringer fra turen?

Takk på forhånd:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.