Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondanetur


Groaasne

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg og poden på 5 år planlegger å gå en tredagerstur i Rondane en av de nærmeste ukene. Vi kommer til å overnatte på DNTs hytter på Rondvassbu og i Bjørnhollia. Ønsker imidlertid ikke å kjøpe tre-retters middag, det har vi ikke økonomi til, og det er heller ikke nødvendig i mine øyne. Er det andre middagsalternativer på hyttene? Mener jeg har lest at det ikke er tillat å nyte medbrakt mat innenfor hyttenes område, da går real turmat i vasken... Noen som har tips? 

Eventuelle andre gode tips og råd? Vi er begge turvante, og jeg er utdannet førskolelærer, men vi har ikke vært på sånn type tur før :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, Groaasne skrev:

Hei! 

Jeg og poden på 5 år planlegger å gå en tredagerstur i Rondane en av de nærmeste ukene. Vi kommer til å overnatte på DNTs hytter på Rondvassbu og i Bjørnhollia. Ønsker imidlertid ikke å kjøpe tre-retters middag, det har vi ikke økonomi til, og det er heller ikke nødvendig i mine øyne. Er det andre middagsalternativer på hyttene? Mener jeg har lest at det ikke er tillat å nyte medbrakt mat innenfor hyttenes område, da går real turmat i vasken... Noen som har tips? 

Eventuelle andre gode tips og råd? Vi er begge turvante, og jeg er utdannet førskolelærer, men vi har ikke vært på sånn type tur før :-) 

Du kan sikkert sende dem en e-post og høre om de har noe annet på menyen også? https://rondvassbu.dnt.no/

Jeg har ikke vært på akkurat den hytten, men jeg har vært på flere av de andre betjente hyttene som har servering. Det har alltid vært mulig å bestille enkelte retter à la carte eller fra buffet. Sist jeg var på Haukeliseter kunne en blant annet kjøpe rømmegrøt og spekemat, lapskaus, og noe burger-greier. I tillegg solgte de REAL turmat som du kan ta med som lunsj ute. Frokostene kan ofte kjøpes med niste slik at du kan smøre deg en matpakke og få termosen fylt med kaffe eller varmt vann.

Prisene er ikke så halvgale og jeg tror de står inne på siden som det er en kobling til over. REAL koster rundt 70-80kr stk normalt, og jeg tror den varme maten begynte på rundt 100kr sist jeg var på en slik hytte. Sånn sett skal du planlegge medbrakt mat litt nøye om du skal spare de store pengene. Med det sagt så er jo det utrolig mye artigere å lage maten utendørs og det er jo ikke spesielt vanskelig å lage klar melblandinger osv for å lage pinnebrød, eller pannebrød. Kjøttdeig kan stekes og tørkes på forhånd og taco er kanskje noe av det enkleste av ordentlig mat en kan spise i fjellet.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.