Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondanetur


Groaasne

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg og poden på 5 år planlegger å gå en tredagerstur i Rondane en av de nærmeste ukene. Vi kommer til å overnatte på DNTs hytter på Rondvassbu og i Bjørnhollia. Ønsker imidlertid ikke å kjøpe tre-retters middag, det har vi ikke økonomi til, og det er heller ikke nødvendig i mine øyne. Er det andre middagsalternativer på hyttene? Mener jeg har lest at det ikke er tillat å nyte medbrakt mat innenfor hyttenes område, da går real turmat i vasken... Noen som har tips? 

Eventuelle andre gode tips og råd? Vi er begge turvante, og jeg er utdannet førskolelærer, men vi har ikke vært på sånn type tur før :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, Groaasne skrev:

Hei! 

Jeg og poden på 5 år planlegger å gå en tredagerstur i Rondane en av de nærmeste ukene. Vi kommer til å overnatte på DNTs hytter på Rondvassbu og i Bjørnhollia. Ønsker imidlertid ikke å kjøpe tre-retters middag, det har vi ikke økonomi til, og det er heller ikke nødvendig i mine øyne. Er det andre middagsalternativer på hyttene? Mener jeg har lest at det ikke er tillat å nyte medbrakt mat innenfor hyttenes område, da går real turmat i vasken... Noen som har tips? 

Eventuelle andre gode tips og råd? Vi er begge turvante, og jeg er utdannet førskolelærer, men vi har ikke vært på sånn type tur før :-) 

Du kan sikkert sende dem en e-post og høre om de har noe annet på menyen også? https://rondvassbu.dnt.no/

Jeg har ikke vært på akkurat den hytten, men jeg har vært på flere av de andre betjente hyttene som har servering. Det har alltid vært mulig å bestille enkelte retter à la carte eller fra buffet. Sist jeg var på Haukeliseter kunne en blant annet kjøpe rømmegrøt og spekemat, lapskaus, og noe burger-greier. I tillegg solgte de REAL turmat som du kan ta med som lunsj ute. Frokostene kan ofte kjøpes med niste slik at du kan smøre deg en matpakke og få termosen fylt med kaffe eller varmt vann.