Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellvandring og fiske - tips til rute?


gonefishing

Anbefalte innlegg

Hei medlemmer av fjellforum!

Meget aktiv herremann har fått tildelt 7-10 dager mellom de siste to helgene denne måneden av kona til å disponere slik jeg ønsker, på fjellet med bikkja, i kombinasjon med fiske.

Har vært mye på tur, men nyheten om at en tur kunne arrangeres kom på kort varsel og trenger rett og slett litt input på turer folk kan anbefale, gjerne fra i år hvor snø er borte etc.

Har vært på Femunden og i Gutulia i år, samt Hardanger tidligere i våres. Jeg er åpen for å kjøre og har lenge siklet på å dra til Rago nasjonalpark eller Reinheimen uten at dette har blitt realisert til nå. Planen var opprinnelig å gå fra Stabbursnes til Alta, men turmakkeren måtte melde avbud.

Om noen er interessert i en felles tur i et fiske (og dessverre mygg)- eldorado fra helgen 23.-24. til søndag 31. er det bare å hoie! :D "Lokalkjennskap" over fisketeiger er gitt..

 

Alle forslag tas hjertelig imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ta turen litt lenger øst enn Reinheimen, og heller krysse Dovrefjell? Her kan du for eksempel traske fra Åmotsdalen, Hjerkinn, Snøheim eller Sæterfjellet. Derfra kan du vandre til Lesja, og på veien finner du mange svært gode ørretvann. Det finnes selvbetjente turisthytter, men jeg ville tatt med telt for å utnytte fiskemulighetene best mulig. Neste gang kan du jo fortsette innover Reinheimen fra Lesja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎14‎.‎07‎.‎2016 at 12.40, Elendig skrev:

Hva med å ta turen litt lenger øst enn Reinheimen, og heller krysse Dovrefjell? Her kan du for eksempel traske fra Åmotsdalen, Hjerkinn, Snøheim eller Sæterfjellet. Derfra kan du vandre til Lesja, og på veien finner du mange svært gode ørretvann. Det finnes selvbetjente turisthytter, men jeg ville tatt med telt for å utnytte fiskemulighetene best mulig. Neste gang kan du jo fortsette innover Reinheimen fra Lesja :)

Tror kanskje Rago blir i drøyeste laget mht kjøring og dødtid på rattet når jeg "bare" har en uke totalt. Om været blir hva det lover blir det å kjøre til helgelandskysten og gå syv søstre på tirsdag og dra videre til Børgefjell eller Dovre/ Hjerkinn på tiden som er igjen (væravhengig).

Som Yoshi nevner, Glomfjellet står høyt på listen om Rago hadde vært aktuelt. Har lest veldig lite om Làkho. Er det noen som har tilbakemeldinger å komme  med på dette området hva gjelder fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.