Gå til innhold
  • Bli medlem

Gratis offline Norgeskart til mobil/nettbrett fra Statkart


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg hadde litt problemer med å laste ned kartet via iphone 4, men et lite tips er å laste ned kart fila på pcen og deretter legge den i en dropbox mappe. Så kobler du dropbox acounten din til GeoViewer appen og legger det inn fra dropbox. Funket fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Radiosugge skrev:

Systemet er slik at du ikke ser at det virker. Reset telefonen og last bare ned det minste (Oslo) for å se at det virker. Hadde samme oppstarten på min 6s.

Hei. Restartet telefonen, og lastet ned oslo-kartet. Dette funket som bare det. Prøvde så med finnmark-kartet... Ikke noe hell. Forsøkte å restarte og laste ned på nytt, men så ikke ut til at det funket... Ventet og ventet... Telefonen gikk i svart, på med skjermen igjen... Ingenting funket:/ 

 

avbrytes nedlastingen hvis/når tlf går i hvilemodus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid, brukte en hel kveld på å laste ned, veldig frustrerende at en ikke ser hva som skjer, plutselig er den ferdig. Har du mulighet kan du jo også laste den ned på en PAD og bruke iCloud til å overføre med. Men du kommer langt med tolmodigehet. Den laster ned selv om skjermen skrur seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Google Chrome! Jeg fikk lastet ned et 450 MB kart på første forsøk (iPhone). Chrome har også en "progress bar", og estimert gjenstående tid. 

Endret av k92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått filene ned på telefonen, men får ikke Geoviewer til å finne filene. Er sikker på at jeg ser i rett mappe, men virker ikke som appen ser at filene ligger der. Har testet både internminnet og sd-kortet.

Får dere til med android?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

22 minutes ago, finfyr said:

Har fått filene ned på telefonen, men får ikke Geoviewer til å finne filene. Er sikker på at jeg ser i rett mappe, men virker ikke som appen ser at filene ligger der. Har testet både internminnet og sd-kortet.

Får dere til med android?

På min mobil så lå filene tilgjengelige med en gang jeg fant riktig mappe, så nå ligger hele sørnorge inne. La kun til filene med størst detaljer. Har en HTC 10 som kjøret siste versjon av android

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 4 år gammel Sony-telefon som kjører Android 4 et-eller-annet. Jeg lastet ned kartene (de med høy kvalitet) på PC'en, koblet telefonen til PC med USB, lagde en mappe kalt "kart" på telefonens SD-kort, og kopierte kartene over dit. Fungerer aldeles utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig lastet ned finnmark i høy kvalitet, via Chrome. Når den var ferdig nedlastet (måtte holde telefonen "våken" for at nedlastingen ikke skulle stoppe), ble ikke fila åpnet automatisk, og fikk ikke alternativet om å åpne den i geoviewer. Kun "kopier til geoviewer"... Trykkte på denne, men geoviewer finne IKKE denne kartfila :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar du bruker iPhone, ViktorS?

"Åpne i..." -> "Kopier til GeoViewer"

Når jeg gjør dette åpnes kartet automatisk i GeoViewer i hvert fall. Har du sjekket at du har nok ledig plass osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, k92 skrev:

Antar du bruker iPhone, ViktorS?

"Åpne i..." -> "Kopier til GeoViewer"

Når jeg gjør dette åpnes kartet automatisk i GeoViewer i hvert fall. Har du sjekket at du har nok ledig plass osv? 

Har iphone ja, og massevis av plass... Skal prøve på nytt etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ViktorS skrev:

Har iphone ja, og massevis av plass... Skal prøve på nytt etterpå:)

Merkelig. Kan være verdt å forsøke å starte telefonen på nytt. Eventuelt prøve med ett av de mindre kartene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.7.2016 at 9.06, Radiosugge skrev:

For at GPS skal virke, må telefonen ha GPS sensor, tror ikke note 1 har det. Viktig når du ikke har dekning.

Note 1 har GPS, slår jeg den på finner den ingen satellitter - søker og søker......... Har aktivert alle plasseringstjenester (WiFi, GPS og Google), og da finner den min posisjon i GoogleMaps, men ikke i GeoViewer....  Selv om GM finner posisjon via WiFi og evt basestasjoner, skulle det vel også funke i GV?  Trykker på "Center on GPS" i GV, men GV gir ikke forventet respons (sentrere på min posisjon). Kan det være at GPS'en er def i min mobil? ...eller trenger noen form for restart etc??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.