Gå til innhold
  • Bli medlem

Valget er Norrøna Recon syncroflex eller Para ranger?


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Har en Norrøna para ranger som jeg brukes til kortere og lengre turer. Var i Kristiansand dyrepark med ustabilt vær (sommer sol og varme / øsende regn og 8 m/s vind). Med mat, drikke, regntøy, ekstra sett med klær osv ble sekken 15 KG (tok av sidelommene). Så kommer det en sliten 21 KG 4 åring som vil sitte på skuldrene/toppen av sekken. 

Det er da jeg virkelig elsker denne sekken og dens evne til å bære tungt uten at det er noen problem for ryggen. Det meste av vekten legger seg på hoftebeltet som er strammet godt inn og gjør det hele til en god opplevelse. Uten unge på toppen er det lett å glemme at sekken er på ryggen. 

Har totalt 4 forskjellige sekker (25, 40, 55, 65, 120L) og vinneren for meg er nesten alltid para ranger med eller uten sidelommer. Det er en drøm å pakke og hente frem fra de forskjellige rommene. Fleksibel med muligheter for å feste ting på utsiden, noe jeg prøver å unngå. 

Ikke minst tåler den mye. Har hatt problemer med at plastdelene på de mindre sekkene knekker under kraftig press/stress. 

På fjelltur er dette en sekk jeg kan stole på. Om det er en 2-6 dagers tur, får jeg pakket alt inni selve sekken. Ikke behov for å henge noe utenpå. Har bært 10 - 25 KG (pluss 20 KG unge på toppen i tyngre oppoverbakker). En sekk jeg kan anbefale på det varmeste :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Endte opp med Recon Syncroflex. Etter å ha prøvd begge i butikk med 25 kg i begge sekkene synes jeg det var et enkelt valg :) ender sjeldent opp med under 20 kg i sekken uansett om det er sommertur, så jeg tror det ble rett for meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 16.7.2016 den 23.05, Jonas1986 skrev:

Da har jeg sendt Mail til Norrøna angående glidelås i front og festeanordning, så gjenstår det bare å se :) drar på ferie uti uken så hadde passet perfekt om den var kommet i retur til jeg kom hjem så jeg kan pakke å dra rett til fjells :D 

Hei!

 

Har du fått svar på dette? Hvem i Norrøna snakket du med?

Har selv en Recon pack som jeg savner glidelås i front på.

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, mariusj said:

Hei!

 

Har du fått svar på dette? Hvem i Norrøna snakket du med?

Har selv en Recon pack som jeg savner glidelås i front på.

 

Mvh Marius

Jeg sendte en mail til kundeservice om dette, og da svarte de at de tok 400,- + materialer for denne jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, zementh skrev:

Jeg sendte en mail til kundeservice om dette, og da svarte de at de tok 400,- + materialer for denne jobben.

Okei. Fikk du dette utført? Har du bilde av det, og eventuelt mailen fra dem som du kan screenshotte og sende til meg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fightingfalcon

Ser nå at sekken allerede var kjøpt. da trengs ikke tipset lengre :D

Endret av fightingfalcon
Lesefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, zimwalker skrev:

Ser at XXL nå selger Norrøna Recon Pack for 3499,- og Para Ranger til 2999,-.

Auda, ser ut til at deler av tilbudet bare varte til kl 09.45 i dag tidlig, for nå tar de 4 199,- for Recon Pack, men Para Ranger selger de fremdeles til 2999,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.