Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport jakker?


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til Helsport sine jakker? Det er såpass grei pris på de, så jeg vurderer en jakke. Trenger noe som er midt mellom 100 % vanntett utenfra og inn og innenfra og ut, og noe som kun tåler litt duskregn. Leter etter en allsidig jakke som puster ok og takler noe regn og er god på. En jakke som kan brukes til ski på vinteren og ustabilt sommervær med mer. 

http://www.helsport.no/fenris-fusion-m-hette-dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Hei @Gittiamo,

Så ikke innlegget ditt før i dag, men jeg har erfaring med Helsport Fenris. Jeg kjøpte min jakke for 7-8 år siden, og den var antakelig en tidligere versjon av modellen. Jeg var IKKE fornøyd med jakken, det lekket vann inn selv ved lett regn. Påstanden fra Helsport om at den er vanntett, kjente jeg meg ikke igjen i ;) Jeg forsøkte å impregnere jakken, men det hadde ingen effekt, den lekket fortsatt like mye.

Det er mulig jeg var uheldig, men jeg kjøper ikke jakke fra Helsport igjen, i alle fall ikke jakker laget av det stoffet som omtales på nettsiden. Har i dag en Gore-Tex jakke fra Haglöfs, som faktisk holder meg tørr på fjellet og i byen :)

Dersom du allerede har kjøpt jakken, håper jeg den fungerer! Hvis ikke, er det bare å styre unna.

 

Georg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jakka ble kjøpt og første tur var nå lørdag i styrtregn. Sånn rene syndefloden. Den holdt tett en times tid, men så ga den opp :P men jeg var tørr på hode og skuldrene (det rant vann inn i de åpne luftelukene under armene. Burde ha dratt igjen glidelåsen gitt)

Har brukt den hver dag videre nå og den funker fint når det kommer en skur. I går stod jeg stille i en halvtime i realt regn og det gikk bra. Men innser at dette ikke er jakka for vedvarende regn, men fungerer veldig fint til vekslende vær. Så fortsatt kun en dagsturjakke. Men den er mer vanntett en softshell-jakka og mye mindre klam enn regnjakka jeg har. 

Den GTX-jakka jeg ønsker og trenger, må jeg vente med frem til jeg vinner på V75 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.