Gå til innhold
  • Bli medlem

oppbevaring av mat på tur


can

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har noen ganger brukt noen enkle , billige plastflasker som jeg tror jeg kjøpte på Rema 1000 en gang i tiden. De var myke og gjennomsiktige , hadde ganske stor åpning og rød skrukork. Men jeg finner dem ikke lenger. Var ideelle til å oppbevare ris og havregryn i. Ikke mye tyngre enn en plastpose , og jeg kunne streke opp dl. streker på dem for å gjøre porsjonering enklere. Har også hatt syltetøy i slike på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Flaskene er å finne på butikker som "Pytt i panne", "Europris", o.l., samt enkelte "landhandlere" på bygda. Volumer på 1/4, 1/2 og 1,0 L Farge på korkene kan nok varriere. Har sett de med både rød og blå korker.

Har flere av de minste og en av den største. Og jeg har oppbevart alle typer tørrvarer i dem, også det mest omfintlige for fukt. Frysetørret kaffe, uten problemer. Har også hatt veske i dem, uten at jeg har merket lekasje. Har brukt slik embasje i ca 20 år og de er fine til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt solid da , men jeg bruker nå ziplock poser til det meste. Lett å pakke, lett å åpne, rimelig solid. Er det noe som absolutt må holdes tørt eller absolutt ikke bør havne utenfor posen, bruker jeg enten dobbelt opp (altså en ziplock pose utenpå den første), eller en brødpose utenpå i stedet (knyter tett). Disse matposene går så oppi en vanntett pakkpose.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Smør i liten boks med pakning, og en ziplock pose utenpå. Kaffe og lignende i små flasker som nevnt over. Har noen mindre flasker jeg tror var fra et drikkebelte til krydder, sukker og slikt.  Havregryn o.l. i porsjonsposer (ziplock) og ekstra frysepose utenpå 2-3 porsjonsposer. Posene blir søppelpose etter bruk. Ikke ekstra på turmat, suppeposer, nudler, sjokolade og slikt. 

Maten pakkes i en vanntett pakkpose i sekken, og en mindre ziplock pose i topplokket med sjokolade, spork, fyrstikker og drikke som skal være lett tilgjengelig i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.biltema.no/no/Hjem/Kjokken/Forbruk/Glidelasposer-2000037090/

Glidelåsposer fra biltema. Sterke, enkle å åpne/lukke, billige og lette. Jeg beuker ee mange ganger, bare vasker de.

Eller kjøper jeg aldri dedikerte bokser. Isbokser, tomme pilleglass, brukt emballasje, flasker med skrukork osv. Når jeg har en tom beholder som virker grei å ha, vasker jeg den og legger den ut i kassen med slike saker.

Tomme vitmainpillebokser er min favortitt. Sterke og tette.

Vi har også en del morsmelkbeholdere til overs etter den tiden, avent bokser. Veldig greie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.