Gå til innhold
  • Bli medlem

Fotografering av landskap og lunde i Mosknes / Værøy / Røst


danielsn

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter i skrivende stund på toget mot Trondheim / Bodø for å reise ut til Lofoten i morgen. Planen er å fotografere landskapsbilder og lundefugl.

Hittil har jeg har funnet ut av at jeg vil satse på en tur til Reinebringen og Bunesstranda/Helvetestinden.

I tillegg har jeg en tanke om å reise til Værøy for å ta bilde av Lunde, men ser at store deler av Måstadfjellet er naturreservat og stengt for ferdsel i en mnd til. Vet noen om det finnes muligheter på Værøy for å fotografere lundefugl nå, eller bør jeg satse på å reise et annet sted? Eventuelt hvor?

Ser at det er en del fuglefjell nede på Røst, men at man er avhengig av båt for å komme seg ut dit og ser for meg at det kan bli litt vanskelig å få til.

Om noen har noen fler idéer til hva jeg kan ta meg til der ute, så vil jeg gjerne høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med vansklig å få til ang. Røst, går rutebåt daglig til Røst fra Moskenes vel? Ang. Lundefugl er jeg temmelig blank. Men steder å dra for å fotografere landskap så kan jeg nevne itillegg til Bunes og Helvetstinden, de to andre strendene i samme katogori: Kvalvika og Horseid med tilknyttede topper som Ryten og Branntuva/Markan. Og en tur til Munken skal være en flott tur med garantert bra fotograferingspotensiale, som hele Lofoten. Er mange andre flotte plasser i Lofoten, er bare å dra frem kartet og finne noen gode turer opp på toppene :) Skal til Lofoten selv i slutten Juli med kamera og fjellsko, gleder meg til det. God tur og lykke til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, danielsn said:

Ser at det er en del fuglefjell nede på Røst, men at man er avhengig av båt for å komme seg ut dit og ser for meg at det kan bli litt vanskelig å få til.

 

Det stemmer at du må i båt for å komme til fuglefjellene utenfor selve Røstlandet, men det er neppe noe problem å få noen til å skysse deg utover og hente deg til avtalt tid.
"Alle" på Røst har båt... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var Lovund som var stedet hvis man ville se Lundefugl. "Lundekommardagen" i april en gang (?). Ble i hvert fall lurt til å tro det da jeg var der for et par år siden:L1021308.jpg

Men uansett. Har bodd på Reine i ett år, og gått det meste som gåes kan i Moskenes. Jeg synes turen fra Vindstad i Kjerkefjorden over til Hermannsdalen er spesielt fin. Og ganske lettgått. Lurt å ta båten inn fjorden fra Reine. Som du allerede har planlagt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.