Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund - Kutt i potene


RaKiiS

Anbefalte innlegg

Annonse

I den grad det er mulig å unngå. Men jeg sørger for at bikkja mi har godt herdete poter. Masse turer på grusvei og i terreng. Progressivt lengre sykkelturer på grus på våren. Bikkja mi har løpt av seg huden på potene ved et par anledninger, men vi har generelt veldig lite poteproblemer. Er nok også viktig med kloklipp og korte nok klør slik at poten blir belastet på riktig måte.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barmark bruker jeg ingen beskyttelse til vanlig. Kun om vinteren dersom det skulle være behov på skareføre (men dette kommer jo litt an på hvilken type hund man har også). Om uhellet først skulle være ute er det jo greit å ha med en potesokk eller to i tillegg til eventuelle andre remedier for å beskytte kuttet best mulig om det først oppstår. Potesokker på fast basis er dog uaktuelt for mitt vedkommende....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Undrer på hvorfor hunden din får dype kutt i potene, når det er båntvang! :)

Men gennerelt er det som "fumigatius" nevner. Gå (og helst) sykle på grusveger så herder du potene.

Jeg har i mange ti-år syklet (i snitt) 3 ganger i uken, med mine hunder på grusveger/skogsbilveiger. Og har hatt litte problem (heite stående fuglehunder) og kutt i poter, på jakt i fjellet med partier med skarpe steiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.