Gå til innhold
  • Bli medlem

Slukvalg Hardangervidda


MatsB

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal skal til hardangervidda 4 dager nest siste uke i August og lurer på hvilken sluker godtfolket kan anbefale meg?

Har ikke lyst til å drasse rundt på all værdens sluker så prøver å begrense meg til 10-12 stykker.

Kan nevne at jeg kommer til å ta med en 7-21G stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Kobber og rødt i størrelser 7-20 gram (selv om jeg sjelden fisker med mer enn 12 gram, føler dimensjonene blir helt "feil"). Sats på de gamle kjente, Sølvkroken spesial, Møreungen. Og ta med et par Toby blank og Toby kobber, samt et par sildesluker for å komme langt ut.

Ikke glem et par spinnere - kjekt i elveos og på grunner.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Bjørja skrev:

Er det mye langgrunne vann du skal fiske i, så kan bombarda med en flytewobbler være effektivt.

Jeg er ikke helt varm med bombarda, men bruker du dette bare for å kaste langt ut da?... Hvor langt foran binder du opp bombardaen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar!:-D Siden det bare ble 1 uke i Danmark på oss i år så er det en del feriepenger til overs, så tok jeg like gjerne og kjøpe sluker, spinnere, fluer, dupper bombarda og det som hører med. Slukskrinet veier nå 850 gram, noe som gir meg litt blandede følelser. Men jeg tenker slik at jeg får begynne med ett bredt utvalg, så får jeg heller sile ut det jeg ikke bruker litt etter som erfaringene kommer seg.:-D

@whister hvor på vidda var dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lompa skrev:

I august kan det bli mørkt om natta igjen. Må ha et par sorte sluker og spinnere også..

Det er allerede på plass:) skal se om jeg kan få tatt ett bilde av utvalget i kveld så kan dere se om det er noen jeg mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, MatsB skrev:

Takker for alle svar!:-D Siden det bare ble 1 uke i Danmark på oss i år så er det en del feriepenger til overs, så tok jeg like gjerne og kjøpe sluker, spinnere, fluer, dupper bombarda og det som hører med. Slukskrinet veier nå 850 gram, noe som gir meg litt blandede følelser. Men jeg tenker slik at jeg får begynne med ett bredt utvalg, så får jeg heller sile ut det jeg ikke bruker litt etter som erfaringene kommer seg.:-D

@whister hvor på vidda var dere?

Da har du å velge i ;-)

Akkurat kommet hjem fra en tur på østvidda, i området rundt Hein. Det var mye vær, så det ble dessverre ikke så mye fisking denne turen. Det frister meg rett og slett ikke når når det er mye vind og hyppige regnbyger.
Satser på å komme sterke tilbake senere i sommer :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.