Gå til innhold
  • Bli medlem

Shimano exage 2500 fd


Antipop

Anbefalte innlegg

Hei har ei snelle liggende Shimano Exage 2500 fd som jeg tenkte jeg skulle kjøpe ei stang til. Har sett på denne Exage BX STC Minitele 210L 7`/3-14g da jeg tenkte å ha stanga med på Motorsykkel, Bruken blir nok litt over alt tenker jeg ferskvann, elv og etter sjø ørreten.. Vil denne snella bli for stor til denne stanga? Tar også ett tips til ei alternativ stang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. 

Tror det skulle gått fint å bruke den snella på den stangen du snakker om, dog den stanga selges som komplett pakke med Exage 1000 snelle. Jeg ville personlig har gått får en litt grovere stang som jeg skulle brukt den som all-around stang, spes med tanke på elv og sjøørret. Er så vanvittig artig å kjøre større fisk på smått utstyr, men med tanke på en slik stang, elv og kanskje ørret/laks 2kg++...hmm...du skal ha is i magen ;)  Ville nok gått for en litt grovere stang og regner med du ønsker teleskopstang for plassen sin del, kanskje en Berkley Lightning HT Tele 9' 7-28g. Det er jo et hav av stenger å velge mellom, noen: http://www.skittfiske.no/avdelinger/fiskeutstyr/stenger/teleskopstenger 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Bragvin, til såpass variert fiske bør du velge en stang som er litt grovere. Altså noe høyere agnvekt. 2500 snella passer sikkert fint til slukvekter i området fra 10g til 30g :) 

Til så variert fiske kommer du ikke til å finne en som er perfekt til noe men du kan få deg en stang som er helt grei til ganske mye!

Jeg ville ikke lagt altfor mye penger i en slik stang, finn et godt tilbud. Heller bedre på sikt og legge mere penger i mere spesialiserte stenger og sneller.

Endret av Tor-Erik-L-77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.