Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten kosetur på fjellet noen dager - Indre Troms - Rostaelva?


Rallarguten

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å tilbringe noen dager alene i villmarka i Indre Troms. Funderer på å starte i Dividalen, gå oppover Skaktardalen langs elva, opp til Dærtahytta, videre til Rostavannet og derfra følge Rostaelva til Rostahytta og ned til Lille Rostavatn.

Noen som har erfaringer herfra og kan komme med tips?

 

Endret av Kjell Iver
endret tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) 

Så herleg å komme seg avgårde nokre dagar.

Eg har ikkje kjennskap til området, så kan ikkje komme med noko der, men har eit lite tips;

Om du vel overskrift som er meir spesifikk er det lettare å nå dei som har kunnskap om området. I staden for "ein liten tur i fjellet" ville eg skrive "Tilhøver og ruteval Indre Troms/Dividalen m.m"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil spare noen kilometer og høydemeter første dagen er det fint å starte nesten ved veienden i Dividalen og gå opp langs Gambekken, men turen fra Ventebua og over Skakteråsen går gjennom flott furuskog. Litt nordom utløpet av Stor Rostad ligger det et vann på vest siden av elva som skal være bra, Báfttevuoljávri, har ikke vært der selv enda. Du passerer flere av Statsskogs åpne hytter på turen, http://www.statskog.no/Hytter/Documents/Totaloversikt_aapne_buer_koier.pdf Hvis du skal gå helt ned til Rostavannet, er det mulig å gå på nordsiden av elva langs den gjengrodde traktorveien ned til Tverrelvmo. Kan være litt hyggeligere en å spasere langs grusveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.