Gå til innhold
Det er 832 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd Sea to summit x-pot og vil dele erfaringer? Er jo en utrolig snedig og fin løsning om den funker som den skal!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både jeg og Skjult lenke - logg inn for å se den har prøvd x-pot det siste året. Holdbarheten er nok ikke best - whistler sin store x-pot har allerede fått buet bunn og flasser litt innvendig - jeg ser samme tendenser på min men whistler sin er nok kokt litt mere i en den jeg har. Den store x-poten er dessuten litt ubrukelig å helle av da den ikke har hellekant/tut. Jeg har i tillegg den lille x-potten i "kaffekjele" utgave som jeg brukte i hele fjor, denne er så langt ikke blitt buet i bunnen men flasser litt innvendig.

Konseptet er genialt da en stor kjele tar veldig lite plass men om de bare holder rundt et år før de må byttes så spørs det litt hvordan man ser på det. I visse tilfeller veier kompakthet mye om man trenger en stor kjele, f.eks til snøsmelting, prisen er ikke så ille så det kan være vært det allikevel, selv om du kanskje må handle nye annenhvert år. Bruk den når du virkelig trenger den så varer den lengre, så kan du bruke andre kjeler ved andre anledninger.

Endret av Tor-Erik-L-77

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Skjult lenke - logg inn for å se den sier så er disse egentlig geniale, men holdbarheten er kanskje ikke helt på topp. Når det er sagt så er det nok snøsmeltingen på Optimus Nova bensinbrenner som har tatt knekken på belegget i bunnen av min. Ved litt mer forsiktig bruk med gassbrenner vil jeg tro den hadde holdt lenger.

Jeg imidlertid såpass godt fornøyd at jeg vurderer å kjøpe en ny, etterhvert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kaffikjel-versjonen av X-pot, genial ting som tek minimalt med plass i sekken. Gode handtak og fin å helle av. Har berre hatt den eit par mnd så kan ikkje uttale meg om haldbarheit, største risikoen er vel å brenne hol i silikonen på eit vis og då er sit ein jo fint i det om ein ikkje har andre alternativ med... Ser på risikoen for at det kan skje som liten iom. at eg ikkje har greid å øydeleggje den enno.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 832 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av pejourdan
      Heisann!
      Skal kjøpe ny kjele til gassbrenneren, men har sett på denne som et alternativ: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Primærbruk blir å koke vann, men ser fordelen av å kunne lage mat i karet. Ulempen er at jeg ikke kan koke kaffe.
      Vekten betyr en del, turene er for det meste helgeturer med familien.
      Noen andre ulemper med å velge kar framfor kjele?
    • Av Aslak Smeland
      Heisann!
      Er det noen her som har en formening eller erfaring med alternativer til Trangia  sine alu kokekar? Har så langt brukt disse tradisjonelle kokekarene som fulgte med stormkjøkkenet, men opplever at maten fort brenner seg fast. Om det er jeg som bruker for sterk varme.....mulig, men har folket erfaring med kar med belegg og liknende? Ønsker da også helst kar som kan legges i hverandre eller Sea to Summit sin løsning med silicon baserte kar. ( problemet der igjen er vekta ) Skal lage mat til flere personer enn bare meg selv.
      Takker for innspill :o)
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.