Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatter til Bergans trollhetta 95L


dimex

Anbefalte innlegg

Min Trollhetta 95L Ryggsekk er utslitt og jeg er på utkikk etter en erstatter. Har også mest lyst på en sekk med lommer. Sekken må ikke være mindre enn 95L.
Noen som kanskje har gjort et slikt bytte før eller har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk fra samme sekk til  en Osprey Xenith 105. Et bytte jeg ikke angrer på. Bærekomforten er upåklagelig, selv med en del kilo. Du får også samme "dagstursekken"-løsningen, ved at topplokket kan brukes på Xeniten. Det blir dog en rumpetaske.

Hvis det er noe negativt med den så må det være klipsene. De er i vel underkant små og pjuskete. Men ingen har ryki enda (bank i bordet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøna Para Ranger 120L er en veldig bra stor sekk. Grunnen til at jeg ikke bruker denne selv er fordi stor sekk fører til at jeg tar med meg altfor mye ting jeg ikke trenger. Den har også relativt høy egenvekt.

Selv bruker jeg Arcteryx Altra 85, men den er jo på papiret mindre enn sekken du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Bergans Alpinist (100L), og er veldig fornøyd med den. Gått med alt fra lett oppakning til 30kg og den har vært like god på ryggen uansett vekt. Vært mye med på tur de siste 5 årene. 

Avhengig av høyden din finnes den i 100L, 110L og 130L. Selv fyller jeg kun opp 100-literen på vinterturer. Tar av sidelommene selv på langturer om sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.