Gå til innhold
  • Bli medlem

funnet billig sovepose som lover veldig mye syns jeg for prisen


tklami

Anbefalte innlegg

Annonse

Var det jeg og så, så syns egentlig det var smått komisk at de kaller dette en 3 sesongs pose. tror og det er ekstrem tempen de viser, men det er jo ikke skrevet på noen måte. men en person uten kunskap vil jo aldri vite dette. så burde ikke vært lov og skrive sånt.....

Ser for meg en dame på tur, som har kjøpt seg pose til minus 15 grader og skal på høsttur på fjellet med det som skal være en pose som gir mer enn nok varme. resultatet vil være veldig mye frysing

Endret av tklami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel ikke 300gr med fyll men 300gr pr kubikk. Så da spørs det hvormange kubikk posen er. Er mer vanlig å sette opp fyllvekt.

Sjekka posen jeg bruker om sommeren. Den er riktignok Lang utgave men den har 312g med dunfyll i US800 kvalitet. Den har T-comfort på 3 grader og T-limit på -2. De oppgir ikke minimumstemp på den.

Fant en Helsport syntpose på nett med minimumstemp på - 15. Den er da oppgitt til T-comfort på 4 og T-limit på  0., vekt 1,5 kilo.
Så i forhold til en vekt på 1,4 kilo så kan den nok funke ned et sted mot null i praktisk bruk hvis den er av god kvalitet. Prisen tilsier at den ikke er så god kvalitet så kanskje en praktisk grense på 7-8 grader et sted.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg er på fjellet på en lun plass i bra vær i knapp 1000 m høyde. Men temperaturen om natten har vært nede på omkring 0. Og det sludde forrige morgen.

Dette tilsier at "sommerposer" til uteligging bør være 3-sesongposer med en comf temp på ned til -5 C i tilfelle av dårligere vær.

Jeg har en tynn sommer pose, men den fungerer mer som liner til den bra 3-sesong pose, så den blir en real vinterpose. Den tynne sommerposen ville jeg ikke telt i på lengre sommerture, hvor været kan skifte.

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme elendigheten med Sport 1. De tilbyr det de kaller en 3 sesongers sovepose med nedre temperaturgrense på + 8 grader C, pris 499.- De har også en tur pakke med telt sovepose liggeunderlag og ryggsekk. Ryggsekken er på bare 38 liter og T.lim på soveposen er      + 13 grader C. Ingen av disse soveposene er egnet til utendørs bruk. De som kjøper dette og drar på fjellet kommer til å fryse ille mye. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.