Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips ang. familietelt for småbarn?


Rune Kalland

Anbefalte innlegg

Ett godt og billig alternativ, med kjempeplass i innerteltet er Marmot Vapor 4p telt til kun 3499 hos magasinet! https://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=30&prodid=25162&isUrlRewritten=true&mobil=ja

Bilder på magasinet er fra 2/3 persons teltet. Her er bildet av 4 persons teltet (det er to slike fortelt): http://www.outnorth.no/marmot/vapor-4p

Jeg mener dette er det samme teltet som Marmot Tungsten 4p, men med hel duk i innerteltet, ikke mesh/netting som de fleste amerikanske telt. Så dette kan faktisk brukes selv om det er litt norsk vær.

Fullgod plass til 4 liggeunderlag, svært god høyde, bratte vegger, to  medium/små fortelt, ventilasjon kan betjenes fra innsiden og to innganger. Kvaliteten virker bra, ikke ripstop i ytterduk. Vekten og pakkvolumet er ikke noe å si på heller :)

Mål: 71eUhTs5BuL._SL1500_.jpg

Jeg har prøvd det i hagen èn gang i storm som kom fra siden. Det overlevde det ihvertfall, ingen vann i teltet heller, null kondens (men det skal vel noe til i så mye vind).

Det som gjorde at jeg valgte det er prisen på magasinet først og fremst. Kostet 7000 på oslo sportslager...

Endret lørdag, 14:14 av Mareng
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha fått testet Bergans Wiglo lt4 har jeg ikke noe problem med å anbefale dette.... enormt med plass, inkl god høyde... tre gode innganger, med fortelt... jeg endte med å kjøpe rødt telt, noe som jeg føler gir mere lys og triveligere atmosfære fremfor grønne telt... 

minus er vekta, 6 kg... men som det blir nevnt over her.... hvor langt går man med barn på tur? Med Wiglo kan man og fint fordele innertelt, yttertelt, plugger og stenger mellom seg (dere gjelder jo andre telt også, men men). Vinterstid bør pulk kjøpes for frakt av utstyr, da får man med seg mye uten problemer... pariserpulken med drag er genialt feks... 

om sommeren må man selvsagt bære dette, men skal man ha komforten slik at familien kan kose seg til tross for evnt dårlig vær så er to kilo fra eller til kanskje ikke så farlig... prisen til Wiglo er det heller lite å si noe på:). Xxl selger de til Ok pris, og har du is i magen blir det plutselig tilbud:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Etter noen turer bestemte jeg meg for å kombinere toteltsløsning med å finne et mindre telt til turer med meg og eldste ungen. Jeg overraska meg sjøl med et 2-manns Urberg fra Outnorth på halv pris (under tusenlappen):

http://www.outnorth.no/urberg/2-person-tunnel-tent#Green

Teltet er ca en kilo lettere enn tremannsteltet jeg har fra Helsport, og det er egentlig ikke mindre, bare forteltet er mindre (men storsekken får fortsatt plass). I tillegg er det behageligere med barn, fordi det ikke er så lavt mot fotenden, som Helsport-teltet. Et overraskende godt kjøp, som funka fint nordpå langt uti oktober. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.