Gå til innhold
  • Bli medlem

Kombinert backpacker- og tursekk til jente på 170 cm


Anbefalte innlegg

Heisann,

Samboeren min og jeg reiser drøye to måneder til Sør-Amerika i slutten av måneden. I den forbindelse trenger hun en ny ryggsekk. 

Selv har jeg en Osprey 105L, men dette blir altfor stort for henne, både mtp at vi er to og det faktum at hun er 170 cm høy. 

Kravet til en sekk er at den må være god å bære med gode tilpasningssystemer, den må ha et smart system for åpning og lukking foran eller på sidene, og det må være mulig å kunne kjøpe og kle den i et reise- og et regntrekk.

Tanken er selvsagt også at sekken skal kunne brukes på turer i fjellet med overnatting og slikt her hjemme.

Dersom noen har gode tips, setter jeg stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være forsiktig med å påstå noe bastant her, men min erfaring er at det ikke finnes universelle perfekte sekker. Alle sekker har sitt bruksområde, og dessverre blir det ofte slik at en må ha ørten sekker for å dekke alle behovene en skulle ha. 

Sekker en skal gå langt med skal gjerne være lette og ha et bra bæresystem, mens backpackingsekker ofte skal ha finurlige løsninger og være mulig å sende med frakt (som begrenser hvor mye som kan stikke ut, og hekte seg i). Hvis du er fornøyd med Osprey så har de en slags "guide" til hvordan en skal velge riktig sekk og størrelse i appen deres og på nettsiden. http://www.ospreyeurope.com/no_nb/

Osprey har heldigvis en sekk som kombinerer noe av det du ønsker. Xena 85, men jeg har ingen erfaringer med sekken utenom det jeg klarer å lese om den.

Endret av Prebb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.