Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til speedcross3


AK74

Anbefalte innlegg

Er det noen på forumet som har brukt speedcross3 skoa, og som har et godt alternativ til disse? Jeg er veldig fornøyd med passform, og et vannvittig godt grep i steinura (der jeg går mest), og har slitt ut 4 par. Svakheten er nok at de strengt tatt ikke er beregnet for så mye stein, for den myke gummien blir fort slitt vekk. Har sett litt på la sportiva sine raptor gtx, er det noen som har prøvd disse? Godt grep på stein og god demping er viktig. Har litt bred fot, og bruker ortopediske såler så går helst ikke for de smaleste modellene. Kanskje noen her som har gode forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også veldig fornøyd med SC3, og jeg har ikke prøvd andre Salomon, men passer de foten er det kanskje lurt å se rundt i den verdenen først.

Speedcross Vario
"Speedcross Vario brings the cushioning and precise fit of Speedcross to harder surfaces with a smoother, friction based tread."
http://www.salomon.com/ae/product/speedcross-vario.html?article=376124

Du har en bredere version av Salomon XA her http://www.salomon.com/ae/product/xa-pro-3d-m-.html?article=359380

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jar speedcross 3. Bruker de til løping i marka.  Gode løpesko med godt grep, dog litt glatte når det er vått. Ganske myk såle på de så jeg synes de blir litt snaue til å bruke steder med mye stein. Litt lite vridningssstiv såle. XA 3D pro som nevnt over er mer hikingsko og de har litt stivere og kraftigere såle. Har ikke de selv men har vurdert de. Dog har jeg måtte bruke penger på litt andre ting i det siste så mulig de kommer i hus senere i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Da ble det endelig nye lette "fjellsko". Gikk for La Sportiva sine Ultra Raptor. Vært på en testtur på fjellet, sitter godt på stein, og sitter godt på litt gjørmete sti. Litt uvant på foten siden føttene er vant til mange år i speedcross3 sko, men tror disse blir bra :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Speedcross, men har samme problemer med at såla slites fort i fjellterreng.  Har kjøpt inn den nye Speedcross 4 som skal ha en litt annen gummiblanding. Har ikke fått testet de ennå.
Har også kjøpt Salomon Wings Pro 2 som er beregnet for hardt underlag / fjell / nedoverbakke. Wings Pro 2 har bedre grep på fjell og er nesten like comfy som Speedcross. Minimal slitasje så langt. Har løpt et par ganger over Besseggen med de og ingen store tegn til slitasje ennå. 
Ser også at Salomon har Speedcross Vario som nevnt av Thomas. Tenkte jeg skulle prøve ut de neste år.  De har ikke quicklace systemet som Speedcross 3/4 og Wings Pro 2 har, litt synd da jeg liker det veldig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.