Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur i Jotunheimen øst 4. - 10. juli


Vidar Brenden

Anbefalte innlegg

Jeg har tilgang til en hytte på Beitostølen fra 4. til 10. juli og tenkte å benytte anledningen til å ta noen netter i telt i omliggende fjellområde.

Er det noen som vil driste seg til å spekulerer litt rundt snøforholdene i Jotunheimen så tidlig i juli? Kanskje så mye snøsmelting at det er vanskelig å ta seg fram?

Med bil fra Beitostølen har vi i utgangspunktet hele Jotunheimen øst å ta av og turforslag på 3-4 netter i telt mottas med takk!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hiver meg på innlegget ditt da jeg lurer litt på det samme, dog enda tidligere. Ser på senorge.no at det er 10-50% av normalen ved Skautflye og 50-70% av normalen ved Leirvassbu. Noen som vet om dette kan stemme? Var relativt lite snø ved Leirvassbu når vi var der i påsken, men ser jo enda veldig hvitt ut på webkamera.

Spørsmålet er vel egentlig om jeg skal velge ski eller fjellsko for Memurutinden fra Spiterstulen i slutten av juni? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 2.6.2016 at 13.59, Vidar Brenden skrev:

Jeg har tilgang til en hytte på Beitostølen fra 4. til 10. juli og tenkte å benytte anledningen til å ta noen netter i telt i omliggende fjellområde.

Er det noen som vil driste seg til å spekulerer litt rundt snøforholdene i Jotunheimen så tidlig i juli? Kanskje så mye snøsmelting at det er vanskelig å ta seg fram?

Med bil fra Beitostølen har vi i utgangspunktet hele Jotunheimen øst å ta av og turforslag på 3-4 netter i telt mottas med takk!

 

 

Jeg var oppe på Beitostølen nå denne helgen som var. Det var ganske tørt t.o.m 1300 moh.  Tok meg ikke tiden til å sjekke ut på V.flye og innover da, men her har du utgangspunkt for mange flotte turer. Hvis du sender en facebook-melding eller ringer opp til Andreas på intersport Beitostølen så pleier han å være mer enn behjelpelig og har god oversikt over forholdene i området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Litt sen med tilbakemelding.  Men det var omtrent slik helgen som var. Lå litt snø innover valdresflya men stort sett flekker. Gikk tur til Mugnetinden fredag.  En del snøflekker på vei opp. Spesielt spesielt når en skal opp til flata litt før toppen. I skar og dalganger I høyden var det snø.  is på vannene litt opp i høyden. Lørdag gikk jeg Knutshøe  der var det bare sporadisk noen snøflekker. 

Ligger snø I høyden,  spesielt I nord hellingene. Der snø ligger I skrå partier bærer den fint men mer tunggått på flater. I søkk og daler slår man nok mye gjennom.  

 

Søndag gikk turen fra Bitibua inn til Grøvolskampen. Der var det stort sett bart. men du skal opp 14 dager etter så det har nok smeltet en god del til. Ferga på Gjende gikk men på Bygdin lå den på land,  der var det veldig lav vannstand.  sikkert fint å telte innover så lenge du ikke beveger deg for høyt opp. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.