Gå til innhold
  • Bli medlem

Veien til Glitterheim


Trond

Anbefalte innlegg

Annonse

Det er jo ofte sånn at etter snøen har gått på denne type veier, venter man en stund med å åpne til veien har tørket opp slik at man ikke ødelegger veien med dype hjulspor som vil oppstå i gjørma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er snømengdene ? Kan man kjøre til nasjonalparkgrensa i begynnelsen av mai eller er dette altfor optimistisk ?

Lurte selv litt på når det er mulig å kjøre denne veien, så jeg kontaktet Glitterheim idag. De begynner å brøyte veien 25. mai, og når det blir mulig å kjøre til nasjonalparkgrensa i Veodalen, avhenger av hvordan vårløsning og snøsmelting tærer på veien. Han antydet farbar vei ca 10. juni, men det lønte seg å ringe når det nærmer seg den datoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har tenkt meg på Glittertind en gang i løpet av 13. mai helga, hvis været er OK. Har noen tittet på forholdene der oppe i det siste? Er det fint på selve fjellet?

Det høres jo ut som det er riktig mye snø, siden de skal begynne å brøyte 25. mai. Jeg kjenner folk som har pleid å sykle innover i mai... Hvordan er det nå? Evt., kan man ta på seg skiene nede i dalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som det er riktig mye snø, siden de skal begynne å brøyte 25. mai. Jeg kjenner folk som har pleid å sykle innover i mai...

Tror ikke det er spesielt store snømengder som er årsaken til sen brøytestart. Den veien prioriteres vel ikke spesielt, sånn at de nærmest venter til mye av snøen har smeltet vekk og det mer blir snakk om å brøyte seg igjennom fonner her og der. Og med den farten snøen smelter nå om dagen kan det jo hende åpningen blir framskyndet... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.