Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatte Ulvang til noe lettere


ViktorS

Anbefalte innlegg

Hei

har i dag 2 mellomplagg jeg bytter på, en arcteryx delta lt og en ulvang rav. Brukes stort sett hver for seg alt etter aktivitet og temperatur, en sjelden gang samtidig. Men vil bytte ut ullgenseren til noe som pakker mindre og er lettere.

Noen gode forslag? Har sett på MH monkey man, og ghost whisperer. Disse kommer både med og uten hette, og jeg er usikker på om jeg vil ha/trenger hette... Har aldri hatt det på mellomplagg, aå har heller aldri savnet det:p fjellreven keb fleece har også fristet litt, men usikker på hvor mye den varmer...

Må ha noe som er tilsvarende eller litt varmere enn ullvang-en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i mange år sverget til fleecejakker av ymse slag. Det var helt til jeg fikk se Arc´teryx Atom. Denne jakka er bare helt fantastisk. Den er tynn og lett som bare det, men den varmer så utrolig godt at det er nesten utrolig. 
Denne jakka inneholder en eller annen "loft". Arc´teryx kaller det ikke Primaloft, men det er samme greiene. Tror det heter Coreloft og er et syntestisk isolasjonsstoff som er meget effektivt. Varmer selv om den er våt. Denne jakka bruker jeg året rundt. Perfekt over en t-skjorte på kjølige sommerkvelder og like perfekt over ull, mellom skalljakka på de kalde vinterturene.

Anbefales på det sterkeste! Jeg har uten hette da jeg ikke liker å ha hette på mellomlaget. Bir så mye greier med ei hetter under vindjakka / skalljakka, men den er også meget god å bruke alene og da kunne det vært ålreit med hette. Vurderer å kjøpe en til med hette av den enkle grunn.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.