Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Reinsfjell 2 eller Expeed Carina 2?


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg vil heller fortsette å bruke Reinsfjell foran dette,liker ikke at stangen ikke går helt ned til bakken.samt liker jeg at ytterteltet settes opp først.

Ellers ser dette teltet fint ut,bra bredde inne,to fortelt er bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina er helt sikkert et utmerket telt til sitt bruk. Exped sier selv at det er deisgnet for bruk under "moderate klimaforhold", så det er neppe det beste valget for vinterbruk eller i norsk høyfjell en høstnatt med kuling og regn. Til slikt bruk er for eksempel Orion Extreme et bedre valg. Uansett hvilket telt man velger må man inngå en del kompromisser, det perfekte teltet som passer for alle finnes ikke og vil aldri bli laget.
PS: Produsenten heter Exped. Expeed er navnet på prosessoren Nikon bruker i sine digitalkameraer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bjørn at det er ikke noe telt som passer alle forhold. Som lett telt i sommerhalvåret, er dette er bra valg (av flere mulige). Liker særlig bredden (2 liggeunderlag), høyden og at det virker robust tross relativ lav vekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raines skrev:

Jeg vil heller fortsette å bruke Reinsfjell foran dette,liker ikke at stangen ikke går helt ned til bakken.samt liker jeg at ytterteltet settes opp først.

Ellers ser dette teltet fint ut,bra bredde inne,to fortelt er bra.

Reinfjell er et bra telt, men når man skal være to personer har man et lite problem da et Exped 7 lw underlag er 65 cm i bredden (65x2= 130 cm og Reinsfjell er bare 120 cm.

 

Endret av Isak Knutsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isak Knutsen skrev:

Reinfjell er et bra telt, men når man skal være to personer har man et lite problem da et Exped 7 lw underlag er 65 cm i bredden (65x2= 130 cm og Reinsfjell er bare 120 cm.

Fin brukeromtale på bloggen, ser ut som en bra telt. Jeg ville bare skyte inn at jeg ved flere anledninger har hatt to stk Exped 7 LW i mitt Reinsfjell SL. Jeg ser at det på papiret ikke skal være plass, men det har altså vist seg helt uproblematisk for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. mai 2016 at 20.34, Isak Knutsen skrev:

Reinfjell er et bra telt, men når man skal være to personer har man et lite problem da et Exped 7 lw underlag er 65 cm i bredden (65x2= 130 cm og Reinsfjell er bare 120 cm.

 

joda,ser den.

Finnes også smalere liggeunderlag fra exped. 52 cm bred.

Men som sagt over, var det en fin omtale du har om teltet.:)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.