Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er din favorittsluk og spinner ?


Isak Knutsen

Anbefalte innlegg

Husker ikke om det var Jakt og Fiske eller Villmarksliv som hadde en stor undersøkelse for et par år siden, der de kartla bruk av sluker og mengden fisk. Konklusjonen var klar: Den du har mest på er den du får mest fisk med...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fremgangsmåte for fiske med sluk/spinner/wobler er omtrent noe sånt:

1. Begynner med det agnet jeg generelt har mest tro på basert på erfaring, finner også et sted jeg har tro på at fisken kan stå. Kaster i omlag 10min og varierer teknikk og dybder. Flytter litt lokasjon og gjentar. Hvis dette ikke gir noe som helst napp går jeg til Punkt 2.

2. Nå prøver jeg et bredere spekter av agn, maks 20-30 kast pr agn. Prøver da kanskje 5-6 forskjellige sluker, spinnere og woblere. Vanligvis får jeg da et napp eller to som et minimum på noe av dette. Det agnet som jeg har merket napp på skilles da ut og brukes videre til å fiske med i de påfølgende timene.

Det kan være at jeg gjentar punkt 2 hvis været slår om eller det f.eks blir mørkt. Jeg syntes denne fremgangsmåten fungerer bra og gir meg nesten alltid en fisk i håven :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Min fremgangsmåte for fiske med sluk/spinner/wobler er omtrent noe sånt:

1. Begynner med det agnet jeg generelt har mest tro på basert på erfaring, finner også et sted jeg har tro på at fisken kan stå. Kaster i omlag 10min og varierer teknikk og dybder. Flytter litt lokasjon og gjentar. Hvis dette ikke gir noe som helst napp går jeg til Punkt 2.

2. Nå prøver jeg et bredere spekter av agn, maks 20-30 kast pr agn. Prøver da kanskje 5-6 forskjellige sluker, spinnere og woblere. Vanligvis får jeg da et napp eller to som et minimum på noe av dette. Det agnet som jeg har merket napp på skilles da ut og brukes videre til å fiske med i de påfølgende timene.

Det kan være at jeg gjentar punkt 2 hvis været slår om eller det f.eks blir mørkt. Jeg syntes denne fremgangsmåten fungerer bra og gir meg nesten alltid en fisk i håven :)

Ja, hvis ikke Øretten vil bite er det lurt å prøve mye forskjellig, så plutselig biter det:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.