Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips Forsand/Sandnes


ost

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk, og særlig dere i Rogaland. For ca 10 år siden bodde madammen og jeg en kort stund i Sandnes, med jobb på Nærbø og i Forsand. Dessverre var vi ikke særlig flinke til å utnytte turterrenget i den perioden. I sommer har vi tenkt oss på en roadtrip via Kristiansand og opp til Jæren for å besøke gamle trakter og se oss litt om. I den sammenheng er jeg på jakt etter følgende: 

- campingplass i området Brusand-Ålgård-Strand som er velfungerende for små hytter/telt og småbarn

- forslag på dagstur og teltplass i Forsand tilpasset barnefamilie (fem, syv og ni årige barn). Jeg mener å huske at Rossadalen (?) i sin tid ble anbefalt, men jeg fikk ikke utforsket dette selv. 

Det er fullt mulig at jeg lander på Prekestolen som tur, men jeg må ha et mindre luftig og rolige alternativ da sønnen min på ni har Asperger og er avhengig av ikke for mye påvirkning fra alt mulig rundt seg. 

Vi skal uansett på jærstrendene, kanskje gå til steinkjerringa, en tur innom Sandnes og kanskje Landa (eller hva det nå heter, mener det var et slikt vikingested i Forsand). 

På forhånd takk

ost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røssdalen er et bra sted å telte med barn. I helgene kan det bli vel mange, men ellers er det greit. (Det er dass og bålplasser-)

Røssdalen ligger i Fossan kommune og i nærheten av både prekestolen og Landa. Tur til Prekestolen er ikke luftig - unntatt helt ute på selve platået, men det er til gjengjeld ganske stort. Til Prekestolen går du i selskap med mange andre - som i et 17. mai tog egentlig...

Jærstrendene er en opplevelse, kjør til Borestranden  f. eks, mye mindre folk enn på Sola og Ølberg.

Turen til steinkjerringå (fra Holmavatn) går på opparbeidet sti, og det er ofte mye folk. Fra Samme sted (Holmavatn) går det også sti mot Synesvarden - ikke så mye folk, og er sti fra Synesvarden til Steinkjerringa og tilbake til bilen. (3-4 timer i "familietempo")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.