Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kan jeg kjøpe poser til hjemmelaget turmat?


whistler

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe zip-lock poser ala de vanlige turmatposene som REAL, MH og de andre bruker? Driver å prøver meg litt frem med egne tørka turmat varianter og kunne tenkt meg litt robuste ziplock poser. Vanlige plastposer man får i butikken har jeg ikke særlig lyst til å helle kokende vann i..

Tips? Bør kunne kjøpes i mindre kvanta enn 5000 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med vanlige ziplockposer som er beregnet til vakumpakker? Mulig det ikke fungerer uten en vakumpakker ...
Har ikke prøvd, så vet ikke om det fungerer men de skal jo tåle både micro og kokende vann .. noe ala disse: OBH Nordica vakuumposer med glidelås (small)

Det er mulig da .. at prisen på posene spiser opp alt du eventuelt kunne tjene på å lage egen turmat fremfor å kjøpe REAL :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har noen veldig fine zip poser i 1 og 3 liter av merket Soft Style. 40stk i pakka av 1 ltr og 20stk i 3 ltr.
Koster ca kr 15 for en pakke.

Har helt foss-kokende vann i en og den holdt tett. Plasten ble riktignok myk, men den holdt tett. Om man putter posen i en cozy før man heller i vannet tror jeg den holder, men redd for voldsom bestikkbruk vil lage hull i dem. Jeg bruker dem iallefall til frokostblanding med stort hell. Men de blir ikke myke av kaldt vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips folkens. Jeg tenker at de bør kunne spises fra. Litt av poenget er å slippe å bruke kjelen til annet enn å koke opp vannet. 

Tror jeg skal stikke innom og sjekke opp vakumposene @Heriks

Om "rettene" mine blir gode kunne det jo vært en ide å investert i en vakuumpakker også kanskje..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på det sterkeste anbefale vakumpakker og poser :) jeg laget havregrøtsporsjoner rett i vakuumposen. De ble veldig komprimerte og posene er ekstremt solide. Jeg helte kokende vann i dem og spiste rett fra posen. Ingen problem :) 

jeg bruker en billig obh nordica vakumpakker og posene deres

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, esstrom skrev:

Jeg vil på det sterkeste anbefale vakumpakker og poser :) jeg laget havregrøtsporsjoner rett i vakuumposen. De ble veldig komprimerte og posene er ekstremt solide. Jeg helte kokende vann i dem og spiste rett fra posen. Ingen problem :) 

jeg bruker en billig obh nordica vakumpakker og posene deres

Høres veldig bra ut! Da tror jeg jammen at jeg skal satse på det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke vakuumpakker og når du skal ha vann i posene så kan du legge plastposen i en sånn varmepose som brukes på gatekjøkken for å holde burgeren varm. Dette er poser som er laget for å holde på varmen og de holder sikkert mye bedre enn plastposen.

Hvis du er innom en sånn "take-away" eller burgersjappe så kan du bare spørre om du kan få kjøpe noen poser av dem så slipper du å kjøpe tusenvis fra en grossist. Er du heldig så får du kanskje noen helt gratis.  

6359624378954295306340448.JPG

Endret av REs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kort sikt er vel problemet om posen holder når varmt vann blir helt oppi. På lengre sikt hva varmt vann i poser "ikke beregnet på varmebehandling" kan frigjøre av uønskede stoffer for kroppen vår.  :blush:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, rayun skrev:

På kort sikt er vel problemet om posen holder når varmt vann blir helt oppi. På lengre sikt hva varmt vann i poser "ikke beregnet på varmebehandling" kan frigjøre av uønskede stoffer for kroppen vår.  :blush:

Det er helt klart et viktig moment. Jeg får sjekke opp skike vakumposer. Jeg antar og forventer vel at de ikke frigir skadelige stoffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, whistler skrev:

Det er helt klart et viktig moment. Jeg får sjekke opp skike vakumposer. Jeg antar og forventer vel at de ikke frigir skadelige stoffer...

De posene til vakuumpakkeren er jo beregnet for oppvarming av maten mens den fortsatt er i posen. 

Kjekt å ha på hjemmebane også om man er flink til å lage sauser ol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken på gjenbrukt av REAL-poser, men usikker på om det blir noe særlig greie på. Jeg tror jeg går for å teste vakuumposene. Har også funnet en leverandør av poser ala de REAL bruker, men ser ut til at det må kjøpes litt større kvanta og det er ikke aktuelt. Det er nå mest for moro skyld at jeg vil lage rettene selv, i tillegg til muligheten for å øke kjøttinnhold og ellers få littegrann større porsjoner enn REAL. Det er generelt litt for små porsjoner  for en som har gått hele dagen, av det som er på markedet i dag.

Takk for gode tips alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, om det ikke er kjent, http://www.antigravitygear.com/shop/cozy-collection/antigravitygear-pouch-cozy/

Zip poser godkjent for mat, varme, mikrobølgeovn etc
$0,60 - 0,90 per pose, men de kan brukes igjen og igjen. Pakker man måltid nr. 2 og 3 i billige zipposer og heller over før man tilsetter vann kan man iallefall bruke posen 2-3 dager på rad uten problem. http://www.packitgourmet.com/CookIn-Bags.html

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 7homas skrev:

Zip poser godkjent for mat, varme, mikrobølgeovn etc
$0,60 - 0,90 per pose, men de kan brukes igjen og igjen. Pakker man måltid nr. 2 og 3 i billige zipposer og heller over før man tilsetter vann kan man iallefall bruke posen 2-3 dager på rad uten problem. http://www.packitgourmet.com/CookIn-Bags.html

 

Supert! Det er akkurat slike jeg var på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Radiosugge skrev:

Skal du bestille blir jeg gjerne med, slik at vi kan dele på frakta.

Sjekket kjøp av 30 poser til 18$. Det ble nesten 50$ i frakt. Det er for heftig så jeg får prøve å sende dem en mail og se om det går an å sende billigere, som sporet brev eller noe.

Hvor mange ville du hatt evnt?

Fant en dansk leverandør også som selger minimum 100. Her blir kost på 3,50 til 3,80 per pose. Skal sjekke frakt her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
14 minutter siden, Helsing skrev:

Här  har ni de påsar ni efterlyser. Finns både i plast och aluminium. Dom har en hel del annat också för den som vill göra egen friluftsmat.

 

Takk skal du ha! Disse ser bra ut. Prisen er litt stiv, men hvis frakta er OK er det helt greit. Vet du om de sender til Norge? Får bare "oppgi gyldig postkode" når jeg prøver i kassa. Villkårsiden får jeg bare 404-error på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej 

Skriv en vanlig e-post till dem och fråga. Jag fick svar för ett år sen att dom kunde sende till Norge men sen löste jag det på annat sätt så jag fick aldrig pröva det.

Jag vill gärna höra vad du får för svar:-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Helsing skrev:

Hej 

Skriv en vanlig e-post till dem och fråga. Jag fick svar för ett år sen att dom kunde sende till Norge men sen löste jag det på annat sätt så jag fick aldrig pröva det.

Jag vill gärna höra vad du får för svar:-) 

Fikk svar med en gang. Det var ikke noe problem. Bare å sende bestilling på mail og frakten ble stort sett under 100 SEK.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.