Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Nordmarka camp 3 barskt nok for Island?


Andysor

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat vurderer en tur i august til Island for å gå Laugavegur turen.

Jeg har bare et Helsport Nordmarka 3 telt, som har holdt helt fint på høyfjellet om sommeren i relativt sterk vind. Vil det holde på Island? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne turen er ikke verre enn høyfjellet her hjemme, og hvis jeg ikke husker feil er det kun den første etappen fra Landmannalaugar som går noe særlig høyt til fjells. Ellers går man stort sett lavere nede, og det er nok av plasser hvor man kan få ly for vinden hvis det blåser opp. Jeg gikk denne turen med et Nordmarka 2 telt, og hadde ingen problemer med dette teltet, til tross for ganske dårlig vær og mye vind.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tobleronen skrev:

Denne turen er ikke verre enn høyfjellet her hjemme, og hvis jeg ikke husker feil er det kun den første etappen fra Landmannalaugar som går noe særlig høyt til fjells. Ellers går man stort sett lavere nede, og det er nok av plasser hvor man kan få ly for vinden hvis det blåser opp. Jeg gikk denne turen med et Nordmarka 2 telt, og hadde ingen problemer med dette teltet, til tross for ganske dårlig vær og mye vind.

Supert! Har lest noen turrapporter fra amerikanere som sier vinden er «ekstrem», så flott å høre nordmenn som kan sammenligne med det jeg er vant til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.