Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey tilbehør


dede

Anbefalte innlegg

Noen som vet om nye vannsystemer er på vei fra osprey? De gamle finnes vel knapt lengre. Eller er det andre som passer? Har osprey tempest 30l.

og et spm til; er sekken (tempest 30l) å regne som vanntett? Og hvilket regntrekk bør en tenke på om den ikke er det. (Alternativ er jo å bare ha pakkepose inni men vanntett sekk er jo enklest..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den nye blæra. De har den  i butikken på Sportsnett. Jeg hadde sett for meg at den skulle ha en "skinne" men det har den ikke. Allikevel har den fungert veldig bra. Hatt den med på en tur med min store tursekk. Da lå den i ytterlomma og det gikk helt strålende. Den er lett å åpne og er helt flat. Og så liker jeg uten tvil tuten mye bedre enn Camelback sin. 

Til 30 liter er det vel bare et vanlig medium regntrekk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler ikke på sekken nok til ikke å kjøpe trekk. Så det står på handlelista. Har vært ute i regn med den flere ganger, men bare kort tid. Det går helt fint. Men en hel dag i striregn tviler jeg på vil gå bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "gamle" typen ble visstnok tatt av markedet etter søksmål fra Camelbak da de mente den var for lik deres patent... Veldig spesielt. Jeg har den typen og syntes den er helt suveren! Veldig ålreit munnstykke.
Ser ut til at nye varianter er på gang, så Norske forhandlere har dem helt sikkert straks på lager:

http://www.ospreyeurope.com/no_nb/hydration/reservoirs-spares

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg liker det nye lukkesystemet veldig godt. Med skrulokk kan man risikere lekkasje om man glemmer å skru til skikkelig. Det gjør man ikke med denne. Og posen er også mye flatere med denne lukkingen. 

Jeg var litt meh når jeg så den i butikken. Den var ikke som forventet. Men etter bruk ble jeg veldig glad i den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer man seg med 1.5l eller like gjerne den store? Vil begge være OK på ryggen?Sjelden jeg drikker mye mer enn 1 l på tur altså. Da skal det være bra varmt! Om den er enkel å fylle opp så slipper en jo vekt om en fyller på underveis også.. Antar en flaske er med om jeg er i tvil (skal på tur i dolomittene i september)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2.5 liter. Var helt grei størrelse for ett døgn ute (selv om den er kjøpt for dagsturer). Var veldig praktisk med denne kontra flasker med vann. Og den veier så lite i seg selv at det gjør jo ingen ting om den er halvfull. 

Greit å ha med vann til kaffe og Real turmat også om man skal opp i steinrøysa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 24.5.2016 at 20.53, Gittiamo skrev:

Må legge til at jeg liker det nye lukkesystemet veldig godt. Med skrulokk kan man risikere lekkasje om man glemmer å skru til skikkelig. Det gjør man ikke med denne. Og posen er også mye flatere med denne lukkingen. 

Jeg var litt meh når jeg så den i butikken. Den var ikke som forventet. Men etter bruk ble jeg veldig glad i den. 

Er det fremdeles magnet på munnstykket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 25. mai 2016 at 9.28, borgern skrev:

Tempest/Talon er ikke spesielt vanntett nei. Tåler litt lett regn men blir fort våt ellers. Jeg har Talon 33 og bruker Osprey regntrekk i størrelse S og det passer fint.

Kjøpte str s i osprey regntrekk til tempest 30l og det var alt for stor. Passet bedre til helium 55l (men den har jeg trekk til) og fikk den over en tom 70lsekk! Trodde den var feilmerket men sjekket i butikken og den er riktig. Men holder med regntrekk XS til min sekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Brukte den nye versjonen av vannblæren til Osprey en uke nå og må si at jeg likte det gamle mye bedre. For det første er det nesten umulig å få vannblæren nedi den innvendige "lommen" i Ospreysekken min, altfor løs og uformelig.. Den gamle versjonen var mer solid og enklere å skyve nedi. For det andre var det overraskende vanskelig å fylle posen. Måtte bruke to hender for å holde åpningen åpen, noe som ikke alltid var like enkelt i elver osv

Eneste positive er "quick release" løsningen på slangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gauken skrev:

Brukte den nye versjonen av vannblæren til Osprey en uke nå og må si at jeg likte det gamle mye bedre. For det første er det nesten umulig å få vannblæren nedi den innvendige "lommen" i Ospreysekken min, altfor løs og uformelig.. Den gamle versjonen var mer solid og enklere å skyve nedi. For det andre var det overraskende vanskelig å fylle posen. Måtte bruke to hender for å holde åpningen åpen, noe som ikke alltid var like enkelt i elver osv

Eneste positive er "quick release" løsningen på slangen.

Samme erfaring har jeg også. Synd de måtte endre konseptet så mye. Men åpning er genial bare man får vann i. Men munnstykket og slangen er mye bedre enn Camelback sitt munnstykke. Og kjekt med magnetfeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.