Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans cho oyo


4x4

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har testet dette teltet. Er på jakt etter nytt sommer telt. Og valget står nå mellom cho oyo og helsport ringstind1.

Finne masse om ringstind, men ingen som har skreve noe om cho oyo.

Synest den ser spennede ut, rød (greit med signalfarge) og stormatter.

Men ingen som har testet

Noen opplyste sjeler der ute?

mvh

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kontaktet han fra www.jrf.no , men ikkje fått svar både på mobil og e-mail.

Og dei internettsidene er det kun det "gamle" fjellbu teltet dei snakke om, og dermizax jakker. Så cho oyo står der forsatt ubesvart.

Hmm, må gjerne vera den som prøve den eg då, men er litt nølende siden det er kun 1lags telt. Men jakken til bergans er jo steinbra,

Så gruble guble :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har lest en del erfaringer fra 1 duks telt, både her på forumet og rundt om kring på nettet.

De fleste sier det samme, det fungerer dårlig i det våte sommeråret. Men skal vistnok være genialt om vinteren!

Men dette er da altså ikke mine egne erfaringer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et et duks Antarktis telt fra Bergans. Det står ute nå faktisk, og selv med mye regn så er det ikke vått, så dermizax duken virker bra den! Lett å slå opp, godt og vindstøtt og god kvalitet. Regner med at mange av punktene kan overføres til Cho Oyo.

Hadde jeg hatt valget i dag hadde jeg gått for Bergans.

i131250102720165rk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har antartisk dermizax duk da?

--------------------------------------------------------------------------------

.

Jeg bruker et et duks Antarktis telt fra Bergans. Det står ute nå faktisk, og selv med mye regn så er det ikke vått, så dermizax duken virker bra den! Lett å slå opp, godt og vindstøtt og god kvalitet. Regner med at mange av punktene kan overføres til Cho Oyo.

Hadde jeg hatt valget i dag hadde jeg gått for Bergans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes.

Utviklet i samarbeid med Rune Gjeldes og brukt på The longest march-ekspedisjonen. Én duks telt (dvs. uten innertelt) i ripstop-nylon belagt med Dermizax, samme materiale som brukes i Bergans tekniske jakker. Dette gir et vanntett og ventilerende telt som sørger for høy komfort i teltet. Dermizax membranen har et laminert meshfôr på innsiden av teltduken. Dette gjør teltet spesielt godt egnet til vinterbruk fordi fuktighet innefra vil fryse fast som rim, og ikke falle ned som snø. Når man fyrer opp primusen vil rimet fordampe og man har et tørt telt. Ekstremt lett, robust og vindstabilt telt for meget krevende forhold, et godt alternativ til høyfjellsbruk og ekspedisjoner.

Stor bueformet åpning gir enkel adkomst med utstyr, samt god ventilasjon. Lommer til småting og tørkesnor. Store ventilasjonsluker i begge ender for god gjennomlufting. Lukene har både myggnetting og glidelåslukking for å holde uværet ute! Stormmatter. Lette og sterke aluminiumsstenger. Står godt i sterk vind. Det Følger med 9 bardunfester og 12 pluggfester for stabil montering i vind. Kompresjonstrekk i superlett duk.

Vekt ca. 3,8 kg. Med teltet følger ekstra plugger og bardunsnorer. Vekt ca 250g, mål: BxLxH 145x 220x 90cm. Soveareal: 2,6 m². Vannsøyle ytterteltduk 20000 mm. og bunnduk: 5000 mm. Veil. pris kr. 4990,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.