Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Scarpa Maestrale


asse22

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, hva lurer du på?

Generelt kan jeg si at det er en bra allroundsko, spesielt kanskje for nybegynnere, men fungerer fint for erfarne også, men de vet ofte nøyaktiv hva det er de vil ha. Det skal legges til at skoen begynner å dra på årene, og det finnes mange sko på markedet både i år, og enda flere neste sesong som er like bra som maestrale, men med en del lettere vekt. 

Uansett hvor god skoen er på papiret, så vil den beste skoen være den som passer foten din best, så prøv flere sko, og prøv skallet, ikke fokuser på passformen til innerstøvelen. En sko som er komfortabel i butikken er nesten garantert å være for stor, og vil bli ukomfortabel med bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Gammelt innlegg, men tenker jeg svarer tilfelle noen skulle lure på det samme. Jeg har hatt skoen (bare damemodellen, Gea) i et par sesonger nå, og skal si meg generelt fornøyd. I og med at jeg er dame, har små og breie føtter så var ikke utvalget så veldig stort for meg, noe det fortsatt ikke er den dag i dag. Da jeg kjøpte den var den en av de lettere skoene i "mellomklassen", dvs ca like gode opp som ned. På oppturene syntes jeg den gir tilstrekkelig gåutslag, og er komfortabel. Nedover så syntes jeg den er grei. Den kan ikke måle seg med en vanlig bakkesko. Jeg syntes den kanskje føles litt statisk i kraftoverføringen og sitter ikke like godt som en alpinsko, men den er ellers stiv og fin. Ut i fra alle andre sko jeg har prøvd i samme kategori (dvs dynafit), så syntes jeg scarpaen er utmerket. Kunne jeg ha valgt hvilken som helst randosko igjen i dag, uten økonomiske begrensninger, hadde valget nok en gang falt på scarpa gea/Maestrale, da det er en super all-rounder, og ikke minst så passer den til min fot. 

Vil eller tilføye at det er ekstremt store forskjeller på passformen på randosko, så selv om jeg syntes det er en god sko, så kan det jo hende at den er helt feil for noen andre. Det er forøvrig en brei sko som passer folk med litt breiere føtter og høy vrist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.