Gå til innhold
Andysor

Jotunheimen - Hardangervidda og Preikestolen på én 2-3 ukers tur?

Det er 859 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

I fjor var jeg og madammen på en meget vellykket ukestur i Jotunheimen der vi gikk Gjendesheim - Glitterheim - Spiterstulen - Gjendebu - Gjendesheim, i telt hele veien med medbrakt mat og hund. I år tenkte vi å dra tilbake og se andre deler av fjellområdet, og jeg vurderer også å planlegge en lengre tur innom Hardangervidda og Prekestolen på veien til hytta i Mandal.

Jeg tenkte kanskje å starte med Besseggen fra Gjendesheim og så gå ned til Torfinnsbu og tilbringe noen dager med dagturer i området før vi går opp igjen til Gjendesheim og setter oss i bilen igjen. Høres dette greit ut eller er det andre deler av Jotunheimen vi heller burde prioritere?

Når det gjelder Hardangervidda er jeg ganske blank - tenkte det kunne være fint å tilbringe noen dager der med litt vandring og fiske.

Preikestolen er jo noe som må krysses av lista, men det er kanskje noen andre fine turer i området? Vi har bil så det må være rund-tur, evt. transportmiddel som tar hund.

På forhånd takk for forslag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Andysor skrev:

Preikestolen er jo noe som må krysses av lista, men det er kanskje noen andre fine turer i området? Vi har bil så det må være rund-tur, evt. transportmiddel som tar hund.

På forhånd takk for forslag!

Prekestolen er en "totimers" tur på (for det meste) godt opparbeidet sti - sammen med en haug utlendinger og andre...

I området rundt er det fin fine turmuligheter. Det finnes også godt med muligheter for tur på andre siden av Lysefjorden. For fiske - sjekk Nilsebu inn av Lysebotn.

Var selv på telt tur i Fidjadalen i helg - Sjekk ev. innlegget her på Fjellforum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 859 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Gjest Mareng
      Av Gjest Mareng
      Jeg og min datter på 5 år skal på vår første DNT-hyttetur, kona er sannsynligvis med.
      Hun er vant med å gå dagsturer, men ikke så bratt. Jeg er fjellgeit og bærer alt til hele familien.
      Hvilken hytte har enkelst adkomst nær bergen? Vi kan ta bil eller tog. Bergen turlag foreslo Høgabu for oss, men jeg synes å huske at det er en ganske tung og bratt tur, kanskje jeg husker feil? Hva er den aller enkleste førtegangsturen vi kan velge oss? Vi ønsker ikke å kjøre bil helt fram til døren.
      Jeg kan lese kartet på ut.no, men litt lokalkunnskap ville vert til stor hjel for å vurdere vanskelighetsgradene på turene.
    • Av mgj
      Er der nogen gode forslag til en tur (helg, evt. langhelg) tæt på Gardermoen? Jeg søker noget der er let at komme til med tog eller buss, maks 2 timer fra Gardermoen. Lidt fjellterreng ville være fint. Skogterreng med fine utsikter er også okay. Om det er hytter eller telt betyder ikke så meget.

• Av Izzy
      Hei
      Jeg skal til Verdal i midten av Juli for å jobbe der et par uker ca. Tenkte jeg skulle pakke med meg telt og primus så jeg kanskje kan få kommet meg ut i skog og mark i helgene. Er det noen her som er lokalkjente og kan komme med forslag til turområde/helgetur der? Jeg kommer ikke til å ha bil til rådighet men ønsket om å komme seg ut og vekk fra byen når jeg har fri, et stort.
    • Av 8370Roger
      Hei, min samboer og jeg har en uke vi skal bruke i området fra Hamarøy i nord til Saltfjellet i sør siste uka i juli. Er det noen som har turtips? Både fjellgåing og kanopadling er på ønskelista. Rago er aktuell - hvor lang tid må betegnes for å gå inn til Ragovatnan? Områder for kanopadling?
      Tips mottas med takk:-)
    • Av stlero
      Hei!

Har noen forslag til fine områder for kanopadling i Bergensområdet/ Hordaland? Gjerne turer som kan gå over et par dager. Har prøvd Storavatnet i Meland, som var meget bra.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.