Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen - Hardangervidda og Preikestolen på én 2-3 ukers tur?


Andysor

Anbefalte innlegg

I fjor var jeg og madammen på en meget vellykket ukestur i Jotunheimen der vi gikk Gjendesheim - Glitterheim - Spiterstulen - Gjendebu - Gjendesheim, i telt hele veien med medbrakt mat og hund. I år tenkte vi å dra tilbake og se andre deler av fjellområdet, og jeg vurderer også å planlegge en lengre tur innom Hardangervidda og Prekestolen på veien til hytta i Mandal.

Jeg tenkte kanskje å starte med Besseggen fra Gjendesheim og så gå ned til Torfinnsbu og tilbringe noen dager med dagturer i området før vi går opp igjen til Gjendesheim og setter oss i bilen igjen. Høres dette greit ut eller er det andre deler av Jotunheimen vi heller burde prioritere?

Når det gjelder Hardangervidda er jeg ganske blank - tenkte det kunne være fint å tilbringe noen dager der med litt vandring og fiske.

Preikestolen er jo noe som må krysses av lista, men det er kanskje noen andre fine turer i området? Vi har bil så det må være rund-tur, evt. transportmiddel som tar hund.

På forhånd takk for forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Andysor skrev:

Preikestolen er jo noe som må krysses av lista, men det er kanskje noen andre fine turer i området? Vi har bil så det må være rund-tur, evt. transportmiddel som tar hund.

På forhånd takk for forslag!

Prekestolen er en "totimers" tur på (for det meste) godt opparbeidet sti - sammen med en haug utlendinger og andre...

I området rundt er det fin fine turmuligheter. Det finnes også godt med muligheter for tur på andre siden av Lysefjorden. For fiske - sjekk Nilsebu inn av Lysebotn.

Var selv på telt tur i Fidjadalen i helg - Sjekk ev. innlegget her på Fjellforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.