Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny terrengsykkel - 25% ved XXL venners venner?


Fjellfilmeren

Anbefalte innlegg

Hei

Om bare en måned er det vel duket for en ny venners venner hos XXL, med 25% på nesten hele butikken. I den foregående runden i fjør høst så står det ingen begrensninger på sykler. Men en kamerat sier at det tidligere kun var 10% rabatt ved kjøp av sykler.

Er det noen som har kjennskap til hva praksisen til XXL er for kjøp av sykler? Er jo ganske mye å spare på å vente en drøy måned hvis de gir full 25% rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Dette har XXL skrevet tidligere om venners venner fest:

"Nå inviterer vi alle Facebookvennene våre (og deres venner igjen) til VENNERS VENNER-DAG.

Torsdag 28. juni vil du få
25 % RABATT PÅ ALLE VARER* I ALLE XXL-VAREHUS I NORGE!

Avslag på allerede lave XXL-priser!

*Unntaket er GPS-utstyr, bestillingsvarer og ukens annonserte kampanjevarer. Tilbudet gjelder kun privatpersoner"

Ser ut til å gjelde sykler også, MEN jeg opplever at de har en tendens til å øke prisene i forkant. Lurt å sjekke priser på sykler utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem

Bra tilbud det. Husk bare på at du kan få opptil samme type avlag hos "håndtverks"butikker ved medlemskap i Skiforeningen, div. idrettslag og til og med DNT. XXL feirer konkurrenters konkurser med kake hver gang det skjer, så kanskje man burde vise litt forbrukermakt ved nyanskaffelser og ikke fly blindt etter laveste pris. Jaja, et par ekstra grinebiterske formaninger fra meg i anledning XXL...:-)

Endret av Landsem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 time siden, Landsem skrev:

Bra tilbud det. Husk bare på at du kan få opptil samme type avlag hos "håndtverks"butikker ved medlemskap i Skiforeningen, div. idrettslag og til og med DNT. XXL feirer konkurrenters konkurser med kake hver gang det skjer, så kanskje man burde vise litt forbrukermakt ved nyanskaffelser og ikke fly blindt etter laveste pris. Jaja, et par ekstra grinebiterske formaninger fra meg i anledning XXL...:-)

Det vil ikke være bra dersom XXL kvitter seg med for mange konkurrenter, for da er det god grunn til å tro at prisene går opp. Store internettbutikker som Fjellsport m.fl. klarer seg, men verre med de lokale G-sport og intersportbutikkene. Sist nevnte butikker er etter min mening verken fugel eller fisk da utvalget er heller dårlig. Jeg bruker Fjellsport, Hekta På Tur, XXL, Bikeshop og lokale sportsbutikker dersom de har det jeg etterspør. Litt mer er jeg villig til å betale for å shoppe lokalt, men problemet er ofte utvalget. De har sjeldent det jeg etterspør. Sport 1 har noe, mens G-Sport og Intersport er for meg ikke eksisterende butikker da vareutvalget er dårlig.

For meg er XXL en sportsbutikk slik en sportsbutikk var for 20-30 år siden, men bare i mye større skala og større bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Landsem skrev:

Bra tilbud det. Husk bare på at du kan få opptil samme type avlag hos "håndtverks"butikker ved medlemskap i Skiforeningen, div. idrettslag og til og med DNT. XXL feirer konkurrenters konkurser med kake hver gang det skjer, så kanskje man burde vise litt forbrukermakt ved nyanskaffelser og ikke fly blindt etter laveste pris. Jaja, et par ekstra grinebiterske formaninger fra meg i anledning XXL...:-)

Hei, nei det er ikke riktig. De lokale butikkene bruker gjerne produsentenes veil. priser som er veldig høye. Mens XXL gjerne ligger 20-30% under dette igjen. Så kommer 25% vennefest pris i tillegg til de lave prisene.

Et perverst eksempel er Fjellpulken barnepulk, som gjerne koster 7500,- med sele, drag, og det hele på "veil pris". Men XXL har priser på 4000,- for komplett pulk. Med 25% blir det ganske riktig bare 3000,- å betale for en komplett pulk. Jeg har kjøpt til den prisen og vet derfor at det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.