Gå til innhold
  • Bli medlem

hva tror vi om snøen på fjellet denne sommeren


tklami

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om snøen på fjellet i år. Fjoråret var nå håpløst med tanke på at snøen aldri forsvant. Smeltinga kom jo ikke ordentlig igang før langt ute i juni. Hadde planer om Hardangervidda vest,men den ble forkastet pga all snøen. Så i år så er planen nøyaktig det samme for den ukelange fisketuren.

Så ja,jeg håper snøen begynner å smelte nå engang fra første halvdel av mai i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som mildværet kommer her vest til uka. Da tror jeg det raskt nærmer seg første fjelltur, men nok ikke over 500moh før om et par ukers tid. Her er ferskt webkamerabilde fra ca 500moh i Midtre Etnefjell. Fjellene bak til venstre er nesten 900moh.

Hjornas000M.jpg?1462130574424

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pakker sånn her for en 5 dagers tur med telt kommende langhelg, så slipper jeg ta så mye stilling til forholdene ;)

received_10156867546415181.jpegæ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎05‎.‎2016 at 21.16, tklami skrev:

Hva tror dere om snøen på fjellet i år. Fjoråret var nå håpløst med tanke på at snøen aldri forsvant. Smeltinga kom jo ikke ordentlig igang før langt ute i juni. Hadde planer om Hardangervidda vest,men den ble forkastet pga all snøen. Så i år så er planen nøyaktig det samme for den ukelange fisketuren.

Så ja,jeg håper snøen begynner å smelte nå engang fra første halvdel av mai i år

Vi sees sikkert ved Viketjønn, i år også - Hardangervidda øst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Dovrefjell og omkring ligger det mye snø, men den begynner å bli veldig rå. Den holder bra ennå når en kommer forbi områdene med barflekker. Det har vært flere varmegrader i fjellene de siste dagene og har vært noe vind. Det er meldt veldig varmt fremover, også om nettene, vil tro det smelter en god del denne uken. 

Bilde (fra idag) viser utsikt over Fokstumyrin på flata med Snøhetta i horisonten. 

 

fokstugu104.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.