Gå til innhold
  • Bli medlem

sekk til byvandring


Gjest

Anbefalte innlegg

Annonse
14 minutter siden, Gittiamo skrev:

Har en 20-liter til bybruk. Retter sagt treningstøy. 

Vil ikke bruke tursekken i byen. 

Da slipper jeg å pakke om det faste inventaret hver gang jeg trenger en sekk. 

 

Er det bare treningsklær, har du pc, bøker o.l ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, turjakke skrev:

 

Er det bare treningsklær, har du pc, bøker o.l ?

Først og fremst treningstøy. Og matvarer på vei hjem. 

Har hatt med PC også. Det kan bli litt trangt om plassen da men det går det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Osprey Talon 22 liter som jobbsekk. Bruker sykkel til å fra jobb. Når jeg har et skift ( kontortøy til mann, 1,9 meter lang), samt sko, matpakke og PC er sekken full. Til slikt formål hadde 33 liter vært bedre. Skal du derimot ha en jakke, matpakke og kamera (turist-byvandring) er 22 liter nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lars J skrev:

Vandring rundt i Røros du tenker på da, siden dette er Fjellforum? 25l skulle holde bra....

Eg kan knapt tenkje meg noko betre eigna forum å spørje etter dette på, sidan dei fleste her inne har eit over gjennomsnittet nært forhold til liter ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine 12 sekker, er jeg blitt mest glad i Arctreyx alpha fl45. Ja jeg burde kanskje oppsøke profesjonell hjelp og det skal nevnes at jeg har flere ferdigpakkede sekker i arbeidssammenheng. Sekken merkes knapt om jeg kun har telefonladere og husnøkler i den, og samtidig er den såpass god å bære at jeg kan både ha med meg data, klesskift skrivesaker og dra innom butikken på vei hjem uten at det byr på vansker. At den holder innholdet tørt er også en fordel. Kjempesekk syns jeg. Man kan kanskje bli litt klam på ryggen på varme dager, men det har ikke bydd på problemer til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, turjakke said:

Hvor stor sekk trenger man egentlig til byvandring? Hva mener dere? Er 20L nok? 

Her må du utdype

  • Hva mener du med byvandring?
    • Oslos sørøstre til sørvestre grense eller som jobb- /skolesekk? Rusletur med kjæresten i sentrum eller organisert stjernekikketur med UiX?
  • Hva skal du ha i sekken?
    • 20l kan være nok, men det kommer jo an på hva du skal ha oppi.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, turjakke said:

jobb, papirer samt treningstøy. Hvor stor er en 20L fht standard skulderveske?

Dobbelt til 3 ganger så stor? Det er så mange varianter at det ikke er så lett å si;
Fossil Graham EW Messenger - 10 liter
Fossil Davis NS City - 6,5 liter
Osprey Flap Jack - 4,5 liter

Det jeg ville tenkt på er å kunne skille vått tøy fra papirer og at treningstøy pakker større etter bruk enn rett fra skapet.
Iom at du skal ha treningstøy med betyr vel det også joggesko - jeg ville ikke hatt noe mindre enn 20 liter iaf. Antakelig en lett sekk på 25-30 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.5.2016 at 0:59 PM, turjakke said:

Vet ikke når jeg ble eksperten på sekker generelt og bysekker spesielt, men den ser fin ut den :) Urbant og tidsriktig design. Liker spesielt godt egen lomme på siden til laptop eller andre jobbting. Synd den veier 1,03kg. Hva i all verden er den laget av - Unobtanium?

Jeg har en Osprey Cyber Port og den er vel på 18 liter. Denne synes jeg akkurat blir litt liten til den bruken du sier du skal bruke den til. Jeg pendlet litt til og fra eksen med den og den tok akkurat et par undertøyskift, en genser og toalettmappa. Tror du vil slite med å få joggesko med i noe mindre enn den 23,5 litern fra North Face du linker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, 7homas skrev:

Vet ikke når jeg ble eksperten på sekker generelt og bysekker spesielt, men den ser fin ut den :) Urbant og tidsriktig design. Liker spesielt godt egen lomme på siden til laptop eller andre jobbting. Synd den veier 1,03kg. Hva i all verden er den laget av - Unobtanium?

Jeg har en Osprey Cyber Port og den er vel på 18 liter. Denne synes jeg akkurat blir litt liten til den bruken du sier du skal bruke den til. Jeg pendlet litt til og fra eksen med den og den tok akkurat et par undertøyskift, en genser og toalettmappa. Tror du vil slite med å få joggesko med i noe mindre enn den 23,5 litern fra North Face tdu linker til.

Og jeg sitter her og klør meg i hue over hvor mye plass dere trenger i en sekk. Min er jo ikke halvfull engang med treningstøy i. Og min er 20 liter. Får jo treningstøy, PC og mat oppi. 

Men så kom jeg på at det ikke er så vanlig at menn har så små føtter som meg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.5.2016 at 4:03 PM, Gittiamo said:

Og jeg sitter her og klør meg i hue over hvor mye plass dere trenger i en sekk. Min er jo ikke halvfull engang med treningstøy i. Og min er 20 liter. Får jo treningstøy, PC og mat oppi.
Men så kom jeg på at det ikke er så vanlig at menn har så små føtter som meg :oops:

Klærne pleier å være større også ;) Ei jente i str XS og en mann i XXL kan ikke brukes hverandres klær (gammelt jungelord) .
Kommer litt an på hva treningstøyet består i - en liten tights og singlet opptar mindre plass en treningsbukse og treningsjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 7homas skrev:

Klærne pleier å være større også ;) Ei jente i str XS og en mann i XXL kan ikke brukes hverandres klær (gammelt jungelord) .
Kommer litt an på hva treningstøyet består i - en liten tights og singlet opptar mindre plass en treningsbukse og treningsjakke.

Man skal helt klart høre på gamle jungelord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem

Jeg pleier å skille veldig på storbyvandring vs småbyvandring. Har også en egen variant på bygda, der det kanskje bare er én urban veistump, men som til gjengjeld stiller helt andre betingelser til valg av sekk. Det er godt å være på den sikre siden ved valg av sekk til byvandring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.