Gå til innhold
  • Bli medlem

Mulig å komme til med bil til Øksne i Hof?


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som vet om man kommer seg med bil helt frem til Øksne i Hof kommune? Jeg har kjørt mange bomturer - hehe -  ved å bruke Google maps for å prøve å komme meg frem til fristende padlevann, bare for å måtte stoppe foran en avlåst bom langt fra målet.

Masse veier dit ifølge det jeg har av kart (under), men umulig å vite om det finnes bommer på vegen eller ikke. 

Om noen har tips til en karttjeneste hvor man kan se bomveger ville det vært ekstra bra!

https://www.google.no/maps/place/R%C3%B8skestadvannet/@59.5895464,9.8949175,12.67z/data=!4m2!3m1!1s0x464148c01e8f8101:0x7d3b46edfa2e520b!5m1!1e4?hl=no

https://www.vegvesen.no/vegkart/vegkart/#kartlag:geodata/hva:(~(id:532,filter:(~(type:'Vegkategori,operator:'*3d,verdi:(~'Privat*20veg))),farge:0),(id:532,filter:(~(type:'Vegkategori,operator:'*3d,verdi:(~'Kommunal*20veg))),farge:1),(id:532,filter:(~(type:'Vegkategori,operator:'*3d,verdi:(~'Skogsbilveg))),farge:2))/hvor:()/@215570,6616150,11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst
2 minutter siden, jonaslaberg skrev:

Takk folkens! Tenkte å vente til litt utpå forsommeren uansett. Ser det ligger på ca 950 moh, så det kan vel være is fortsatt. Ihvertfall nattefrost.

Norgeskart.no visste jeg ikke om, takk for god ressurs!

Reguleringshøyden er 403-413 meter over havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner litt info her: http://www.visiteidsfoss.no/opplevelser/turmal/oksne/

Øksne er et fint område for fiske og friluftsliv generelt, det er riktignok noen år siden jeg var aktiv i område. Det er sommeråpen bomvei helt in til Øksne. Som vanlig er nok den vinterstengt nå grunnet smelting og dermed svært ustabile/bløte grusveier. De fleste vinterstengte bomveier i vestfold skogene åpner normalt i midten av Mai om det ikke er spesielle forhold. Akkurat når de forskjellige veiene åpner kan være vanskelig og finne ut av uten lokalkunnskap.

Er forøvrig enig om dette med bomveier og norgeskart, selv om det er markert bommer så er det umulig å vite hvorvidt det er en privat bom eller en som kan benyttes ved betaling. Et godt tips kan være å se på lokale sider fra jeger og fisk forenginer som ofte inneholder informasjon om fiskekort og bomveier.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.