Gå til innhold
  • Bli medlem

Regntrekk


nanab

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Turlyst

Bergans har flere i ulike størrelser for større sekker. Jeg er superfornøyd med mitt. Det er stort nok til å dekke sekken, selv med diverse utstyr utenpå sekken.

Jeg har en Lowe Alpine TFX Appalachian 75:95 XL, og medfølgende regntrekk dekker knapt sekken, så det er jeg lite fornøyd med.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 15.4.2016 den 22.30, JanRH skrev:

Bergans har flere i ulike størrelser for større sekker. Jeg er superfornøyd med mitt. Det er stort nok til å dekke sekken, selv med diverse utstyr utenpå sekken.

Jeg har en Lowe Alpine TFX Appalachian 75:95 XL, og medfølgende regntrekk dekker knapt sekken, så det er jeg lite fornøyd med.

Jeg har Lowe Alpine Expedition 75:95, og lurer på om jeg bør ha regntrekk.

Alt ligger i vanntette poser, noen er hjemmesydde og ikke sømtettet, men de er tette nok. Sovepose ligger i vanntett kompresjonstrekk, ekstraskift i vanntett pakkpose.

Hindrer regntrekket en klissvåt sekk, eller blir den våt til slutt allikevel. Er det mer i veien enn til nytte?

Lurer på hva ett regntrekk veier kontra det ekstra vannet som sekken suger til seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mareng skrev:

Lurer på hva ett regntrekk veier kontra det ekstra vannet som sekken suger til seg?

Har veid regntrekket som fulgte med to av Ospreysekkene mine, det til Stratos 50 veier nøyaktig 100 gram, det til Atmos 65 AG veier 117 gram (inkl borrelås/elastikk) - det tilsvarer vel en desiliter vann, altså :)  TarpPonchoen min (StS Nano), som kan beskytte meg og sekk samtidig mot regn, veier til sammenlikning ca 180 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.