Gå til innhold
  • Bli medlem

Drømmepåske i anmarsj, hva er planene?


morten

Anbefalte innlegg

I følge store oppslag i VG og Dagbladet i dag, ser påsken ut til å bli riktig fornøyelig for fjellskifolket. Til dels brukbare nysnømenger skal i de neste dagene dekke til mye oppstikkende stein, mens to riktige godversperioder skal dominere påsken, kun avbrutt av et par fuktigere dager midt inne i.

Slik informasjon er egnet til å bringe entusiasme. Relativt kjølig skal det for en stor del bli, med unntak av onsdagen som skal bli veldig mild.

Vi skal gå litt i Jotunhiemen, og med slike værmeldinger er det vel sannsynlig at vi får lagt inn en topptur. Enten Svartdalspiggane eller Slettmarkshøe tror jeg.

Hvor går påsketuren for andre fjellturister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er planene klare...

1 Pri: Jobb.. :D

Friluftsliv: Spinningsykkel og Pulsklokke..

Påskekos: 4 Kg sjokolade og Marsipan (Innkjøpt pr person som tradisjonen er... Mulig noen får min andel her)

Fritidssyssel: Lese turrapporter om sinnsykt fint vær i påsken... Og håpe det holder seg til jeg er hjemme igjen over påske!

Jeg vet du spurte om fjelltur men kunne ikke dy meg :shock: Kommer sterkere tibake etter påske... :D

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne drømmepåsken er nok foreløpig bare en drøm. Slik prognosene har vært de siste dagene forskyves stadig det pene været. For to dager siden skulle det begynne på lørdag, nå skal det begynne på mandag. Jeg kjenner igjen den tegningen der. Før du vet ordet av det er godværet "utsatt" en uke og da er det for sent. VG og Dagbladet vrir og vrenger for at dette skal se veldig bra ut, for slike overskrifter selger. Det er imidlertid ingenting med værmeldingen som tilsier drømmepåske. Det går nok mer mot ustabilt vær, grei temperatur men muligens en del vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve påskedagene blir nok på Hafjell med plaststøvler til kne`s og feite teliser! Èn afterski eller 4 er nok heller ikke helt utenkelig :shock:

Det "gjennstår" et par korte dager i Skjåkfjella, så håper været gir åpning for det tidlig neste uke?

Selve Jotunheimen får vente til Mai, da blir det MYE da :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drekke..., eehhh, nei det var vist i ungdomstida. Nå blir det boller, kakao og spille Stratego med unga. Muligens kryssord, litt kjærringkos og en liten konjakk på kveldene. Og selvfølgelig så er det forsatt bra fosseis på skyggesidene, og det må jo utnyttes.

Kanskje freser vi retning Romsdalen hvis godværet vestpå holder seg.

Hvis ikke blir det dagsturer ut fra Lillehammer traktene.

Mange tenker ski bare i påsken, men her har det jo vært knallforhold lenge, fortsatt mulighet for mange fine ettermiddagsturer :evil:.

Kos dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påsken for meg starter med bryllup. Jåbb,jåbb,jåbb,barndåp,jåbb,jåbb. Så er det fri 1 uke.

Vi tar ferie fra idag. Av uteliv blir det rent familieliv i vogna med isfisketurer som vi liker veeeeeeldig godt . Orker ikke flere skiturer til fjells i 30 cm

pudder. Har hærpa skia nok som det er :evil: Det virker som det er 12 ganger mere stein på vinteren enn på sommeren :x

post-1002-133474414711_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er syk :roll:

må bli frisk...

må bli frisk... må bli frisk...

må bli frisk... må bli frisk... må bli frisk...

må bli frisk... må bli frisk... må bli frisk... må bli frisk

må bli frisk... må bli frisk... må bli frisk...

må bli frisk... må bli frisk...

må bli frisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på litt skitvær i begynnelsen av påska.... Skal vaske og male kjellerleiligheta etter at leieboeren flytta. :lol: Men nå blir det hjemmekino i kjellerstua og egne soverom til ungene!

Men for å holde meg til påsketurene: Mot helga blir det forhåpentligvis fjelltur på meg og ungene. Har lovet dem en hyttetur på ski før snøen forsvinner... Håper å få med meg noen venner med unger - i fjor var vi mutters aleina på Trollvassbu ei helg etter påske. Unger og mamma storkoste seg og angra på at de ikke hadde beregna flere dager.

Ellers blir det vel ikke så mange "voksenturer" siden ungene er for små til å klare seg aleine hele dagen. (Ser litt fram til de blir så store!)

Ønsker alle her på forumet en fin påske - uansett om det blir skiturer eller ikke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.