Gå til innhold
  • Bli medlem

Adventure food vs. real turmat/ mountain house


Kleppeliten

Anbefalte innlegg

Annonse

Min rangering: 1. Adventure food. 2. Mountain house 3. Real. 

Men bruker oftes real da den er lettest tilgjengelig og helt grei. Noen varianter av Real blir vel salte og andre litt vel lapskaus-aktig i motsetning til Adventure food. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes både Adventure foods, Mountain House og REAL har retter som er OK. Chili con carnen til MH er ålreit syntes jeg. I utgangspunktet blir det litt smak og behag og man må bare prøve seg litt frem. 

Fordel med Adventure foods er ganske hyggelig pris. Rundt 60 kroner hos Magasinet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventurefood har vel et høyere kaloriinnhold enn real, men smaksmessig synes jeg ikke noen av disse opererer i verdensklassen og prøver så godt jeg kan å dehydrere mine egne måltider. Da kan man sette sammen rettene man vil selv og sparer både penger og man slipper å gramme seg over gummitorsken i gryta til drytech :D

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter anbefaling fra @Grimner har jeg forsøkt Fuizion Freeze Dried Food i høst og vinter. Dyrere og vanskeligere å få tak i enn lokalt tilgjengelige alternativer, spesielt fordi det nesten alltid er utsolgt. Service og levering er imidlertid bedre enn nettsiden kan gi inntrykk av. Smak er veldig subjektivt så jeg skal begrense meg til å si at for meg har Fuizion transformert middag på tur fra et nødvendig onde til noe jeg alltid kan se frem til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare testet en frokost fra adventure foods og den var ikke spes god. Også lyst til å teste blå band sin turmat men har ikke sett den her i landet og ikke på sportbutikker langs grensa heller. Sendte de en melding på facebook for å høre om de hadde norske forhandlere og evt noe nære grensa men fikk aldri svar. 

Testet trek'n eat fra xxl. Den gulasjgreia var grei nok men den som heter jegergryte eller noe var ikke god.

er litt begrenset hvor mye jeg bruker av slik mat. Synes pastaretter i vanlig butikk smaker minst like bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går ned på høykant når man er sulten, men når det gjelder minner har Real monopol på de dårlige med sin lapkausolje-i-ganen-dagen-etterpå og oppvasksvamp-chili. Fuizion starter med navnene og stiger videre. Rop "Kung Po Chicken" utover fjellet og formen er på topp før vannet har kokt :)

  • Liker 3
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. april 2016 at 11.36, anderskristensen skrev:

Adventurefood har vel et høyere kaloriinnhold enn real, men smaksmessig synes jeg ikke noen av disse opererer i verdensklassen og prøver så godt jeg kan å dehydrere mine egne måltider. Da kan man sette sammen rettene man vil selv og sparer både penger og man slipper å gramme seg over gummitorsken i gryta til drytech :D

 

Har Adventure høyere kaloriinnhold, enn Reals retter? Det er meg ukjent, synes de ligger i samme området jeg, hvis en tar for seg de med høyest næringsinnhold. Og for middager, er jeg mest interessert i mest mulig fett og protiner. De har alle for lite energi, hvis en trenger 3 - 5 tusen kcal, pr døgn.

Torsken til Drytech er ok den, hvis en bruker kokende vann og lar den trekke lenge nok. :) De fleste slike retter må trekke lengere, enn det som er anbefalt på posene. Erfaring hjelper. Nå er det vel ingen av de andre produsentene som har Torskegryte og da har en heller ikke noe å sammenligne med. Og så var det med smak og behag da. Men når det gjelder fiskegryte så liker jeg ennå bedre Reals Steinbittgryte. Er ellers godt fornøyd med Reals produkter, selv om jeg ikke har testet og brukt alle. Trenger ikke 8 -10 forskjellige for en tur. Kan godt spise samme rett, etter få dager.

Har forsøkt et par av Adventures middagsretter og det fristet ikke til videre utforsking. Hvilke husker jeg ikke. Og hadde jeg vært missfornøyd med Reals produkter, hadde jeg kanskje testet mer. Men det var nok årsaken til, at jeg ikke testet mere. Må også nevne at det er kun middagsretter jeg har testet. Frokost og div. luncher ordner jeg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 13. april 2016 at 20.46, whistler skrev:

Ser flere skryter av Blå Band. Vet du noe sted i Norge som har dem? Gjerne nettbutikk :-)

 

Nei diverre, eg har fått mine. Men tenkte prøve meg på ej bestilling frå addnature.com eller anna nettbutikk som sel dei :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventurefood innehåller palmolja så det går bort för mig.

Real verkar inte göra det. Men jag tycker de är för dyra.

Det verkar som att dom drabbas av väldigt höga påslag i handeln. När en butik skall ha 99kr för samma påse som en annan tar 59kr då anar jag att det läggs på flera hundra procent hos detaljhandeln. Det tycker jag inte vi skall acceptera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg ser at denne tråden er noe gammel, men jeg fikk med en godt rabbatert Adventure Food sak sist gang jeg bestilte hos Hektapåtur. Å reis for en solid middag dette var. 👏

https://www.hektapatur.no/utstyr/turmat/adventure-food-kylling-karri

Denne var jo virkelig god... god på smak, god konsistens på ris og kylling. Jeg er rett og slett veldig mye mer imponert enn Real Turmat. Må ha meg en liten bestilling så jeg får prøve alle variantene her også. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tshansen skrev:

Jeg ser at denne tråden er noe gammel, men jeg fikk med en godt rabbatert Adventure Food sak sist gang jeg bestilte hos Hektapåtur. Å reis for en solid middag dette var. 👏

https://www.hektapatur.no/utstyr/turmat/adventure-food-kylling-karri

Denne var jo virkelig god... god på smak, god konsistens på ris og kylling. Jeg er rett og slett veldig mye mer imponert enn Real Turmat. Må ha meg en liten bestilling så jeg får prøve alle variantene her også. 

 

Magasinet hadde godt tilbud på Adventure foods for en tid siden, testet flere varianter da, og syntes de vi prøvde her var gode. Blir å handle mer av de her og. Prøvd Sate babi, Pasta carbonara, Pasta ai funghi og Bolognese. Eneste minus her var da ungene fant erter i bolognesen, men det gikk visst greit det også. :D

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Adventure Foods er solide greier. Litt større mengde enn mange av de andre og 600-650kcal. Da nærmer det seg mer middag. Syntes generelt disse pasta eller potetmosbaserte lykkes bedre enn mye av det andre som prøver å være mer enn det er.  Trek N Eat er også verdt å prøve. Mye det samme som Adventure Foods. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tvers av merkene så vil jeg også påstå at de pastabaserte rettene stort sett smaker bedre og glir lettere ned. 

Trek n eat sin gulash er fantastisk god med masse smak! 59,- pr pose på hekta på tur:6762A2B8-8545-41F6-A0E3-9433B17FEA7C.thumb.jpeg.9d325f4685755872536c99b3989a12f0.jpeg

 

Så er jeg spent på summit to eat sin bolognese som har noe av det høyeste kalori innholdet jeg har sett, 742 kcal. Samme pris, 59,- :1E739D16-A7E0-44E1-BE46-534F062C686D.thumb.jpeg.7dcc55d53b18e9e2689fbdeb4110be05.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den prisen som Real turmat operer med for tiden, samt de mange rettene de har som smaker mye det samme uten å gi den helt store opplevelsen. Så er det nok fare for at de er på vei ut for min del. Når det finnes så mye bedre alternativer til en billigere penge... er ikke jeg vanskelig å be 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 12.14, Tessatroll skrev:

Adventure food har spesielt god pasta synes eg. 

Ein smak som ikkje gjekk ned hjå nokon i eit reisefylgje på 12 som var delsponsa for nokre år sidan, var Chicken Curry. ELles særs bra.

Tuller du? Den Kylling Karri fra Adventure Food var jo tidenes smaksbombe for min del. Virkelig en høydare innen denne typen mat. Klart, nå er smaken som baken, men et helt reisefølge som ikke syns noe om den ?? Det høres jo helt snålt ut hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tshansen skrev:

Tuller du? Den Kylling Karri fra Adventure Food var jo tidenes smaksbombe for min del. Virkelig en høydare innen denne typen mat. Klart, nå er smaken som baken, men et helt reisefølge som ikke syns noe om den ?? Det høres jo helt snålt ut hehe

Jepp. Eit heilt følge. Den har faktisk vorte ein del av vår post-tur internhumor. Trur restane har blitt kasta faktisk, ingen som orka ete. Ris med grassmak? 🙈 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.