Gå til innhold
Kristoffer Myklebust

Planlegge tur på nett, lommekjent.no eller tilsvarende

Det er 829 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi skal planlegge en rekke små turer i lokalområdet. Disse skal vi merke, sette opp gjerdeklyvere, reparere/drenere stier, og ikke minst promotere.

Første steg er å presentere de forskjellige turene og områdene de berører for grunneierene og bydelsutvalg.

Ved å bruke www.lommekjent.no kan jeg enkelt plotte inn rutene med frihånd på en pc, kunne legge til kommentarer/hendelser, finne ut lengden på turen, følge høydeprofilen osv.

Man kan også lagre turen og presentere den for alle som ønsker å se den. Dette fungerer bare i nettlesere.

Det virker som om www.lommekjent.no ikke har hatt mye aktivitet siden 2013.

Kan noen bekrefte eller avkrefte tilstanden til www.lommekjent.no ?

Ønsker veldig gjerne andre tilgjengelige løsninger hvor man kan plotte inn rutene på frihånd, og aller helst om dette finnes i enn appløsning også.

Takk for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 829 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av fjellrypa
      Er det noen som kjenner til appen Outtt? Fikk den anbefalt da jeg slengte inn et spørsmål om Kongevegen over Filefjell. Er det en avart av f.eks. UT.no og -appen, der folk kan legge inn turtips, spor o.l.? Nyttig? God?
    • Av AltHåpErUte
      Hei! 
      Fjellet kaller, og jeg bruker stadig mer tid på å drømme meg bort i kartruter og planlegge høstens tur til Dovre. Men siden sist jeg var på solo-tur der, eller lengre solo-tur i det hele tatt, er kroppen blitt mindre samarbeidsvillig med et par typer revmatisme og ymse diverse som gjør at jeg finner megselv sengeliggende i relativt fubar form på jevnlig basis. Som folk flest har jeg en god stund tenkt "jammen når jeg blir frisk.. da! da skal jeg på tur!" -men virkeligheten melder seg og vil jeg på tur så får jeg rett og slett dra på tur som jeg er. Men hvordan skal en tenke når en skal ut på tur og vet en fort kan bli dårlig? På en god da vet jeg jo at jeg kan være sekk i timesvis uten problemer, men på en dårlig dag med mye leddsmerter er det ikke så enkelt. Er det noen her som har erfaring med dette og har noen tips de kunne tenke seg å dele? 

Jeg planlegger denne turen med "slack" og rom for utforsigbarhet hvis jeg blir dårlig underveis, så jeg satser på eget telt for da trenger jeg ikke tenke på hvor lang etappen til neste hytte er. Ambisjonsnivået er "ha det fint på tur" - og noe av det fine med å gå alene er at man kan være så treig man bare vil  I en idell verden ville sekken vært lett, men temperaturreguleringen min er ikke helt superknallbra så med ekstra klær, sesongmessig overdimensjonert sovepose(Isbjørn - Jan Mayen <3), skikkelig liggeunderlag(exped synmat mega 12 er i posten!) og varmehjelpemidler(sokker/votter), gåstaver, ++ blir det litt å drasse på. Jeg prøver å være kreativ og komme på måter å tilrettelegge på, og tar innmari gjerne imot andres ideer og tanker   
    • Av Lindap
      Hei.
      Jeg har en telefon av type Samsung Galaxy S4 Active (Android). Jeg har installert appen iMarka på den og nå også nylig GeoViewer. Begge 2 virker ikke på min telefon, av uklare grunner.
      I appen iMarka kan jeg laste inn forskjellige kart fra Skiforeningens område. Jeg kan se dem på oversiktskartet. Men når jeg forsøker å zoome inn, zoomer den bare inn på midten, omtrend der jeg bor. Jeg kan f. eks. ikke zoome inn på Mikkelsbonn i Vestmarka, som jeg brukte som test.
      Når det gjelder GeoViewer, klarer jeg ikke å laste inn kartene direkte fra telesonen. Jeg har kopiert dem inn fra PC-en. Deretter kan jeg i appen selektere de 3 kartene og klikke på V-tegnet øverst. Deretter crashen appen. Har prøvd flere ganger, med 1 kart og med flere kart, men jeg får bare opp en app med svart skjerm.
      Hvem vet om en god app med turkart som fungerer på en Samsung Galaxy? Gjerne i området rundt Oslofjorden og Nordmarka.
    • Av Jonas1986
      Er det noen som har tips til vanntett "hus" til IPhone 6s? Helst et som kan brukes til å ta bilder under vann, men fortsatt ikke så stort at jeg må ha sekk for å ha med meg telefonen.

Takk for svar
    • Av Ekspedisjonisten
      Har et brennende spørsmål som jeg håper kanskje kan besvares av almuen, nemlig at jeg lurer på om noen har kjennskap til lette solladere som kan pakkes i sekken og benyttes til å lade opp det være seg mobil, GPS, GoPro, iPhone eller andre lettere tekniske dingser som vanligvis lades vis USB.

Noen som har erfaring med merker og modeller osv som funker godt nok til dette formål?

Det er ikke aktuelt å drasse på tunge power banker som uansett har begrenset antall ladinger for jeg er ute lenge om gangen når jeg er i skauen, typisk oppmot en uke eller flere
      Takker på forhånd for alle tips og råd og ledtråder og det som måtte være!
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.