Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på Tvers


Martineaij

Anbefalte innlegg

Annonse

Ut fra det som står på nett, og hva en enkel kalkulator kan hjelpe til med, er dette en vanlig Hytte til hytte tur på Trondheim turistforening sitt sti- og hyttenett. Prisen du betaler for kort nr 1, er 40 kr mindre enn hva du måtte betale dersom du ikke kjøper ekspedisjonskortet for opphold på hyttene for en voksen som er medlem i organisasjonen. I tillegg får du en t-skjorte og en kopp gratis. Du må uansett betale for maten på de selvbetjente hyttene som tillegg, kort eller ikke kort.

Ellers er beskrivelsen på ut.no og hjemmesiden for "ekspedisjonen" beskrivende nok. 

Om du ved kjøp av kortet er mer sikret plass på hyttene enn andre står det lite om. 

Til syvende og sist er dette bare en gimmick fra TT for å få flere til å bruke hyttene deres. Norge på tvers kan gås så mange steder, denne turen er hverken korteste eller lengste mulighet, fordelen her er at du har mulighet til å bruke hytter hele veien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.norgepatvers.no/

Hvis det er denne så er det absolutt en fin tur, trenger ikke være ekstremt fjellvant ettersom merkingen er meget god. Syns prisen er høy ettersom man må betale mat på de selvbetjente hyttene. Fikk inntrykk av denne turen er en måte å tjene ekstra penger på for dnt.

Jeg gikk denne turen i 2014.

Endret av RaKiiS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, RaKiiS skrev:

https://www.norgepatvers.no/

Hvis det er denne så er det absolutt en fin tur, trenger ikke være ekstremt fjellvant ettersom merkingen er meget god. Syns prisen er høy ettersom man må betale mat på de selvbetjente hyttene. Fikk inntrykk av denne turen er en måte å tjene ekstra penger på for dnt.

Jeg gikk denne turen i 2014.

Er det ikke bare å dra med seg medbrakte koteletter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som @ost sier, skal man uansett følge opplegget og ruta til Trondhjems Turistforening (TT) kan man jo like gjerne få med tskjorte, kaffekopp og listeregistrering på kjøpet tenker jeg. Ja dette er markedsføring for og av TT og det må da være greit hvis det fungerer og folk liker opplegget. De har jo ikke hyttene stående til pynt.

Ut i fra tidsestimatet i rutenettet til TT så ser jeg at man kan finne på å gå forbi både Prestøyhytta og Ramsjøhytta hvis man har medvind og liker å fylle dagen med vandring, men det blir vel fort til at man tar inn på alle hyttene hvis man uansett har betalt for full pakke og satt av dagene.

 

Muligens off topic, men hadde jeg gått Norge på tvers mellom Stjørdal og grensen ville jeg vurdert å starte på Storlien og gå via Blåhammarstugan - Storerikvollen - Ramsjøhytta - Schulzhytta - Prestøyhytta - Kvitfjellhytta til Stjørdal. Eventuelt også via Sylstationen mellom Blåhammarstugan og Storerikvollen for en skikkelig runde innom Sylan.

Eventuelt hvis man har dårligere tid så kan man gå Storlien - Bjørneggen - Schulzhytta osv til Stjørdal.

Det går tog både til Storlien og fra Stjørdal, så kan man starte med innreisen og avslutte med en pizza.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.