Gå til innhold
  • Bli medlem

Rolige helgeturer rundt trondheim


Runelf

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har noe tips til rolige helgeturer/overnattingsturer rundt trondheim? Ser etter plasser hvor det er fin natur og helst noen vann man kan fiske i. Att man ikke møter så mye folk er et stort pluss. Noen som vet om noen plasser som begynner å bli snø fritt så det går and å begynne i gå i, og noen vann som begynner å bli isfritt eller når man kan begynne å tenke på at det skal bli isfritt?

Alle tips mottas med stor takk, er lite kjent noen annen plass en i bymarka. Har bil så er ikke noe problem å komme seg et stykke vekk i fra byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brungmarka er et fint område med lite folk. Den ligger mellom Selbusjøen og Gauldalen. Jeg ville ikke satset på fottur der før litt utti mai hvis man ikke har en førerapport liggende. Man kan for eksempel gå inn fra Brøttem eller Samsjøen (hvis vegen er snøfri) eller vegen som går opp fra Fremo retning Teigavollen (må også være snøfri)

For fotturer akkurat nå ville jeg tittet på kystnære strøk. Området mellom Åfjord og Skjørafjorden er fint, på Hitra er det fiskevann (se på området rundt Havmyran) og kanskje områdene i Snillfjord og på Nordmøre er verdt en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Havmyran leverte isfrie vann, fisk ble det også. Ble ikke gått så langt inni myrene siden det var veldig ustabilt vær, så vi lå i skogsområdet ut ved kanten. Må desidert tilbake ditt når det begynner å bli litt mer tørt ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4/25/2016 at 10.40, Runelf skrev:

Havmyran leverte isfrie vann, fisk ble det også. Ble ikke gått så langt inni myrene siden det var veldig ustabilt vær, så vi lå i skogsområdet ut ved kanten. Må desidert tilbake ditt når det begynner å bli litt mer tørt ute.

Det høres bra ut. Det er nok et område som blir mest brukt av lokale helter. Hvor ble det til at dere parkerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ned på Fosenkaia. Ta Hurtigbåten utover! Da har du millioner av muligheita!!

F eks første stopp Lensvika. Tusle fra båtkaia opp i Nordheia. Gå helst turstien fra revfarmen i Bømlia, du ser og lukter reven fra båten!

Millioner av småvann og mange kilometer med urørt fjell bortover Hestgrovheia bort te Vestre.

Eller kjør te Kviset og gå turstien østover og opp forbi Brannberga til toppen av ....... :-) 

Eller kjør te Melhus kjør te endes på Løvsethaugen (veien) og tusle turstien te Vassfjelle.

Eller du kan kjør uti Orkdaln og spasere på Rokollen, Annølkammen, Rabbora -- millioner av muligheita hos oss også

Eller ta "turen min" -- kjør oppå Nerskogen, kjør opp Heldalsvein, p på stor p plass ved Distjønna, gå så til Telvatne og fisk. Jeg har gått på fotan på Heldalen rundt 10 mai, litt mye snø ennå kanskje?

Endret av Borga Voffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, graham skrev:

Det høres bra ut. Det er nok et område som blir mest brukt av lokale helter. Hvor ble det til at dere parkerte?

Kjørte til straum, så tok vi av der det står kvernaelva på kartet (norgeskart.no), trodde vi kunne kjøre helt fram til setervatnet, men var bom med engang vi tok av 713 så ble til å gå derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det ble det. Var på hitra 23-24 april, da var det regn, sol og snø, det va litt kaldt men ingen problem med nokk kle. Var også en tur i malvikmarka helgen som var, da var det bare fint vær so var ikke noe å klage på. Nesten for varmt å våkne opp i teltet.

Vil absolutt ikke si det er for kaldt for å campe ute i trondheimområdet nå fortiden. Bare ha med litt ekstra kle å sove i, tilfelle det blir litt kaldt til natten. Og ser yr melder vertfall ingen nedbør i trondheim i helgen, men det ville jeg ikke helt stolt på, men er bare å ta med regnkle og en tarp så er det bare å kjøre på :) Hadde blitt en tur på meg også i helgen hadde det ikke vært for at eksamen er rett rundt hjørne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.