Gå til innhold
  • Bli medlem

hundene deres i bilder


anderskristensen

Anbefalte innlegg

Denne fine blandingshunden her har gjort bidratt med mye turglede! Han er omplassert og lærte seg veldig fort å elske telt.  Han har lært at det kan være fint å avkjøle seg i vannet og er evig entusiastisk for alt (untatt kano). Merker at energinivået er synkende, men håper vi har mange fine turer igjen med ham.20210725_125822.thumb.jpg.e737f062bdd67984f52c2f08f9f79aed.jpg

20201231_190557.jpg

332960343_601590164776467_2696860995190993793_n.jpg

Hendrix.png

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hege P. skrev (På 25.4.2022 den 9.38):

Jeg mistet min unge buhund Freki (som pr.nå er mitt profilbilde) på en tragisk måte for et år siden. Han kom seg usett ut av huset og møtte en lastebil. For et par uker siden kom en ny valp til gamle Nero Buhund og meg.

"Kajsa" er en blanding av hvit langhåret gjeterhund og sort langhåret schæfer. Jeg er sikker på at hun blir en glimrende turkamerat! 🙂

P4160012b.thumb.JPG.0a7bc7b3b6acc02f7cb051286427d4b5.JPG

Min nye hund er en smule endret siden jeg la ut det første bildet av henne. Hun er nå 19 måneder gammel, og ja, hun er en glimrende turkamerat! :)P4160012b.thumb.JPG.0a7bc7b3b6acc02f7cb051286427d4b5.JPGP9070009.thumb.JPG.737c24946550c93a779b95d074eb4978.JPG

Endret av Hege P.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

To av husets tre pelsar. Den tredje seier mjau og har eige herskap.

Når den minste ertelusa avbilda her har fått sin første vinter på baken, kjem det vonleg ein kvalp til. 3 stk fordelt på hushaldningas 2 tofotingar har me funne ut truleg er høveleg. Då bevegar med oss noko lunde likt gjennom terrenget.

Fascinerande kor avl virkar, å sjå kor framdriftsønsket skin gjennom tidleg med desse bikkjene. 

 

PXL_20231205_104108769.jpg

PXL_20231126_150823104.jpg

PXL_20231201_135017937.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne karen, Birk, er dessverre pensjonist nå og nyter late dager foran kaminen med god mat og masse kos. Han har vært en så god turkamerat at jeg vegrer meg for å skaffe meg ny hund da frykten for å måle alt opp mot han.

Vi snakker ikke bare trygg, tålmodig og sterk turhund med kløy eller pulk, men også en som dykker, stuper og svømmer. Han finner seg også tilrette i alt som går på vann, bakken og i lufta. Det eneste som "trekker ned" er at han kun går spor hvis det er knakkpølse involvert 😅.

1702313787388.jpg

  • Liker 5
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)
Tessatroll skrev (35 minutter siden):

Ser ut som det er ein god dose polart i den AH'en? Fin bikkje :)

Ja det er endel siberian i den fikk jeg høre ;) fram til jeg overtok den har den vært utehund så er veldig overaska over hvor enkel disse hundene egentlig er. 
og forresten så sliter jeg med å lære han enkle ting som sitt osv så om noen har tips er det kjempefint 😅

Endret av fjellræv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (56 minutter siden):

Ja det er endel siberian i den fikk jeg høre ;) fram til jeg overtok den har den vært utehund så er veldig overaska over hvor enkel disse hundene egentlig er. 
og forresten så sliter jeg med å lære han enkle ting som sitt osv så om noen har tips er det kjempefint 😅

Sender deg ein PM så me ikkje blir veldig OT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (1 time siden):

Ja det er endel siberian i den fikk jeg høre ;) fram til jeg overtok den har den vært utehund så er veldig overaska over hvor enkel disse hundene egentlig er. 
og forresten så sliter jeg med å lære han enkle ting som sitt osv så om noen har tips er det kjempefint 😅

Ser veldig "Polar" ut den AH :-)

Er du heldig så har du en blanding som har SH mentalitet, sikkert ikke at alle hundefolk som liker mentaliteten til SH, siden det de kan være veldig egenrådig og lite villige til å trene lydighet (de lyder bare når de selv vil det :-)). Men du får en hund som er veldig trygg på seg selv om omgivelsene og er ekstrem lett med å ha gjøre, fordi de er ekstremt forutsigbare når du kjenner hunden inn/ut. Som er grunnen til at jeg kun fra nå av skal ha SH. Vær obs om du ikke har hatt hunden så lenge, så kan det være at hunden er "litt for rolig" siden hunden ikke kjenner deg godt nok (noe som også er kjennetegn på SH og andre polarhunder). Polarhunder generelt er utrolig flinke til å lese mennesker og gode hunder kjenner godt hvordan de ska samspille med oss (iallefall til deres fordel :-)). 

Jeg fikk en SH/AH blanding i fjor, hannhund på 2 år. Det tok 2-3 mnd før både jeg og hunden var trygg på hverandre. Han hadde AH mentalitet og var rake motsetningen til SH og kunne være til tider helt koko, men roet seg ned etter hvert når han ble trygg på meg og nye plassen han kom til. Det finnes mange gode AH med god mentalitet, men AH kan det være litt lottotrekning om du får en med SH (Polar) eller Koko/adhd hund.

Hadde en AH på prøve i høst og han var ekstremt rolig, da han kom inn i flokken min. Var veldig forsiktig med mine hunder, men etter 3-4 uker som var han tatt inn flokken og skulle tro at han hadde bodd der hele livet. Han hadde vært alene hund i 4 - 5 år før jeg fikk han.

Får en SH valp i slutten av april :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dompappen skrev (3 minutter siden):

 

Hadde en AH på prøve i høst og han var ekstremt rolig, da han kom inn i flokken min. Var veldig forsiktig med mine hunder, men etter 3-4 uker som var han tatt inn flokken og skulle tro at han hadde bodd der hele livet. Han hadde vært alene hund i 4 - 5 år før jeg fikk han.

Litt morsomt at han som var mest koko, faktisk er vedlig lydig, har aldri hatt så lydig hund før :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.